عنوان خبر:80 هزار وسیله نقلیه در طرح نوروزی خدمات می دهند
شنبه 7 اسفند 1389 - 19:01:41


معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:
با هماهنگی صورت گرفته، امسال بیش از 80 هزار وسیله نقلیه شامل مینی بوس، اتوبوس و تاکسی در خدمت طرح نوروزی هستند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، شهریار افندی زاده صبح شنبه در بازدید از راههای گلستان افزود: طرح نوروزی امسال همانند سالهای گذشته از 25 اسفند 89 آغاز و تا 15 فروردین 90 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: حدود هزار و 100 اکیپ راهداری با بیش از هزار گشت راهداری در تمام ایام طرح نوروزی در اختیار مردم خواهند بود تا مردم سفر مناسب در ایام نوروز داشته باشند.
افندی زاده اضافه کرد: همچنین 705  راهدارخانه ثابت و سیار با گشتهای امدادی نیز در اختیار مسافران نوروزی  خواهند بود.
رئیس سازمان راهداری کشور ادامه داد: سامانه پیامک 3000143 آماده دریافت پیام از مسافران نوروزی است ضمن اینکه جهت بررسی و ارزیابی خدمات نوروزی سازمان حمل و نقل جاده ای نیز، 500 هزار فرم نظرسنجی بین مسافران نوروزی توزیع می شود.
افندی زاده افزود: عملیات بهسازی و راهسازی محورهای اصلی کشور تا 25 اسفند ماه ادامه دارد و سعی شده نقاط پرحادثه، شناسایی و رانندگان در طول جاده ها از طریق علائم راهنمایی و رانندگی با هشدارهای لازم آگاه شوند.
به گفته وی، همچنین از طریق دوربین های تصویری، گزارشات سطح جاده ها در اختیار مرکز مدیریت راه های کشور قرار می گیرد و مسافران با تلفن گویای 141 یا سامانه پیامک 3000141 می توانند از وضعیت راه های کشور در ایام طرح اطلاع حاصل کند.
معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: پیش‌بینی می شود در نوروز امسال حدود 42 میلیون مسافر از طریق جاده های کشور جابه جا شوند که نسبت به پارسال 10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت.
وی افزود: پارسال 39 میلیون مسافر از طریق حمل و نقل عمومی و جاده ای کشور جا به جا شدند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2194.html )