عنوان خبر:ترددشمار مسافران نوروزی در 12 محور گلستان فعال شد
شنبه 7 اسفند 1389 - 19:02:08


دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت سفرهای گلستان به فعالیت پایانه های مسافربری گلستان اشاره و تصریح کرد:
تردد شمار مسافران نوروزی نیز در 12 محور استان به صورت آنلاین فعال بوده و پنج دوربین فعال نیز جهت اطلاع رسانی ساعات اوج تردد درمحورها قرار می گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، فریدون فعالی پیش از ظهر شنبه در نشست این ستاد به اهمیت داشتن سفری ایمن و اقتصادی برای مسافران تاکید کرد و افزود: راه‌های استان نیز در این ایام ساماندهی شده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مسیرهای مختلف نصب می شود.

وی در خصوص گردشگاههای گلستان نیز یادآور شد: تفرجگاه های استان در این ایام ساماندهی شده، زباله ها منتقل شده و سرویس های بهداشتی دراین اماکن اماده سازی می شود.

فعالی همچنین با اشاره به بحث حوادث احتمالی و مشکلات ناشی از آن اظهارداشت: واحدهای امداد و نجات در این استان تجهیز شده و اورژانس و هلال احمر در نقاط حادثه خیز استان مستقر خواهند شد.


وی اضافه کرد: دستفروشان کنار جاده ها نیز در این ایام ساماندهی شده و فروشندگان صنایع دستی در محل های مشخص که رمپ ورودی داشته باشد و با نصب پلاکارد راهنمای مسافران مشخص شود، فعالیت خواهند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: جایگاه های سوخت رسانی حاشیه جاده ها نیز ساماندهی شده و صاحبان جایگاه ها موظف به رفع مشکلات جایگاه خود هستند.
فعالی درادامه به فعالیت دفاتر حج و زیارت دراین ایام اشاره داشت و افزود: دفاتر زیارتی استان درایام فعالیت ستاد فعال بوده و نسبت به انجام مسابقه فرهنگی - زیارتی و اهدای جوایز اقدام خواهند کرد.
وی همچنین گفت: در راستای ایجاد امنیت خاطر مسافران نوروزی، اطلاعات امنیتی استان دراین ایام توسط ایستگاه‌های پلیس به مسافران ارائه خواهد شد.
دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن امکانات و زمینه های لازم خدماتی و رفاهی در ایام نوروز امسال، خاطره خوشی برای مسافران و گردشگران استان گلستان رقم خورده و رضایتمندی لازم فراهم آید.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2199.html )