عنوان خبر:ایران بیش از هر زمانی در جهان تاثیرگذار است
شنبه 7 اسفند 1389 - 19:02:08


مدیر کل امور بین الملل نهاد ریاست جمهوری گفت:
ما امروز در جهان بیش از هر زمانی تاثیرگذار هستیم و آنچه در کشورهای عربی در حال وقوع است از مبانی انقلاب اسلامی ما الگو می گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، محمدرضا فرقانی صبح شنبه در پنجمین جلسه شورای عمومی مشاوران جوان استان افزود : تنها وجه تمایز نظام سیاسی ما با سایر نظامهای  دنیا داشتن ولایت فقیه است.

وی افزود: جهانی شدن در دنیا مقدماتی می خواهد که ما آن را در ایران داریم و مهمترین آن حکومت دینی است.

وی اظهار داشت: بی جهت نیست که امروز تمام نظامهای استکباری ولایت فقیه را هدف گرفته اند تا با ضربه وارد کردن به عمود خیمه نظام به اهداف شومشان برسند.

فرقانی خاطرنشان کرد: بحث مدیریت مشترک جهانی برای اولین بار توسط رییس جمهور در اجلاس سازمان ملل مطرح شد که دهه جاری به عنوان دهه مدیریت مشترک جهانی پیشنهاد شد و کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی مفصلی در این زمینه صورت می پذیرد.
مدیرکل امور بین الملل نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در مدیریت مشترک جهانی دو مفهوم وجود دارد، یکی جهانی شدن و دیگری جهانی سازی است.

فرقانی ادامه داد: جهانی شدن پروسه ای است که خارج از اراده ملتها و دولتها انجام خواهد شد اما جهانی سازی اصطلاحی است که کشورهای قدرتمند بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مطرح کردند و به دنبال طرح عصر جدیدی از سلطه است.
به گفته وی، آنچه که ما بر آن اصرار داریم جهانی شدن است و باید بر اساس باورهای دینی این تفکر صورت پذیرد.
فرقانی افزود: پیشنهاد رئیس جمهور در این جهت است که عوامل موثر در این پروسه ها به خوبی شناسایی و تجزیه و تحلیل شود تا با شناسایی نقاط ضعف و قدرت آن بسوی جهانی شدن پیش برویم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2200.html )