عنوان خبر:كاهش مدت زمان وقت رسيدگي در شعب حقوقي دادگستري گرگان
شنبه 7 اسفند 1389 - 19:02:17


رئيس كل دادگستري گلستان از كاهش مدت زمان وقت رسيدگي در شعب حقوقي مركز استان خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي دادگستري استان گلستان، احمد فاضليان در نشست با اعضاي دادگستري گرگان اظهار داشت: سال گذشته ميانگين وقت رسيدگي به پرنده‌هاي ورودي به محاكم حقوقي در مركز استان 95 روز بود در حالي كه امسال اين عدد به 84 روز كاهش يافت.
وي تلاش مضاعف قضات و كاركنان اداري را علت كاهش مدت زمان وقت‌دهي در اين پرونده‌ها عنوان كرد.
رئيس كل دادگستري گلستان با بيان اينكه بايد فرهنگ قانون گرايي بين مردم نهادينه شود، احترام به آراي قضات را يكي از اركان نهادينه شدن اين فرهنگ در جامعه برشمرد.
فاضليان افزود: احترام به قانون، بسياري از مشكلات بخش‌هاي فرهنگي، اجتماعي و رفتاري افراد را در جامعه حل مي‌كند.
وي تصريح كرد: البته بخشي از اين احترام مربوط به دستگاه قضايي است و ما بايد همه تلاش و توان خود را براي اعتمادسازي مردم نسبت به دستگاه قضايي به كار گيريم.
وي با بيان اينكه مردم نگاه ويژه‌اي به دستگاه قضايي دارند، خاطرنشان كرد: سلامت دستگاه قضايي در افزايش اعتماد مردم نقش برجسته‌اي دارد كه خوشبختانه بر اساس آمار و شواهد موجود، دادگستري كل استان گلستان نيز مانند ساير استان‌هاي كشور از سلامت مطلوبي برخوردار است.
وي با اشاره به عملكرد دادگستري استان در حمايت از كاركنان قضايي و اداري گفت: در پنج سال گذشته تلاش كرديم فضايي در دادگستري استان حاكم شود كه كاركنان احساس امنيت شغلي داشته باشند تا بتوانند بهتر به مردم خدمت رساني كنند.
رئيس دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب شهرستان گرگان نيز در ابتداي اين نشست با ارائه عملكرد 11 ماهه اين دادگستري گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از بيش از 23 هزار پرونده وارد شعب حقوقي و جزايي مركز استان شده است كه نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن بيشتر شده است.
هاشميان افزود: به طور ميانگين هر قاضي در شعب حقوقي اين شهرستان ماهانه 134 پرونده و در شعب جزايي به 108 پرونده رسيدگي كرده است.
در اين نشست كه ماهانه براي تعامل بيشتر با كاركنان دادگستري برگزار مي‌شود، كاركنان قضايي و اداري دادگستري استان مشكلات و مسائل خود را با رئيس كل دادگستري در ميان گذاشتند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2201.html )