عنوان خبر:استاندارگلستان از جذب سرمايه گذاراني در جزيره آشوراده خبرداد
شنبه 7 اسفند 1389 - 22:46:31


استاندار گلستان با بيان اينكه 'آشوراده' در استان تنها جزيره در شمال كشور است، از جذب سرمايه گذاراني براي سرمايه گذاري در اين جزيره خبرداد.



مهندس 'جواد قناعت' روز شنبه در جلسه شوراهاي اسلامي استان كه با حضور نمايندگان شورا هاي اسلامي مناطق مختلف برگزارشد ، درموردجزيره آشورآده همچنين اظهارداشت: در اين خصوص در سفر هيات دولت به استان توانستيم يك مصوبه از دولت بگيريم كه تمام اختيارات در اين خصوص را به استاندار و خود استان واگذار كرده اند.
به گفته وي، همچنين را ه حل هاي مختلفي براي رفع مشكلات زيست محيطي اين جزيره ارائه شده است كه كارگروه مربوطه بهترين روش را اتخاذ خواهد كرد.
ياداور مي شود جزيره آشوراده تنها جزيره مسكوني درياي خزر در ايران است كه در سه كيلومتري غرب بندر تركمن و در شبه جزيره گرگان واقع است.
اين جزيره به لحاظ تاريخي از اهميت بسياري برخوردار است و در برهه هاي زماني مختلف نقش مهمي را در تاريخ ايران و منطقه بازي كرده است وهم اكنون اين جزيره به عنوان يك جاذبه گردشگري مهم در شمال ايران مورد استفاده قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا استاندار گلستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش ممتاز شوراها گفت: شوراها يكي از نهادهاي پربركت و مفيد براي جامعه بوده و جزء گسترده ترين و وسيع ترين نهادهاي تاثير گذار در كشور است.
وي اضافه كرد: يكي از بحث هاي جدي، بحث تعامل دربين اعضاي شوراها در شهرستانها است كه بايد وجود داشته باشد.
به گفته وي در شهرهايي كه اينگونه نباشد هم به ضرر شورا و هم به ضرر شهرستان خواهد بود و اگر تعامل و همكاري بيشتر باشد باعث پيشرفت شهرستان خواهد شد.
استاندار گلستان افزود: بايد تمام اراده‌ها، همت‌ها و تلاش‌ها در يك مسير قرار گيرد و اگر جهت‌ها يكي نباشد، كارها آثار يكديگر را خنثي خواهند كرد.
قناعت تاكيد كرد: وقتي همدلي نباشد، حتي اگر همه شبانه‌روز كار كنند باز هم عقب ‌افتادگي وجود خواهد داشت.
وي همچنين در مورد مشكل آب در استان گفت: در اين خصوص پيگيريهاي زيادي صورت گرفته كه با زحمات مديرعامل آب منطقه اي وتلاش ساير مسئولين اين مشكل در حال رفع شدن است.
در ادامه اين جلسه استاندار گلستان پيشنهاد كرد در جلسه شوراي اداري استان و جلسات ماهانه معاونين ومديران كل ستادي، رئيس شوراهاي اسلامي استان بخشي از نقطه نظرات و دغدغه هاي شوراها را مطرح نموده تا مسئولين بيشتر از مشكلات شهرستانها آگاه باشند.
در اين جلسه نمايندگان شوراهاي اسلامي شهرستانها به بيان پاره اي از مشكلات مناطق خود پرداختند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2213.html )