عنوان خبر:مقابله با تهاجم فرهنگي نيازمند همكاري همه دستگاه ها
شنبه 7 اسفند 1389 - 22:46:38


مشاور ارشد سازمان تبليغات اسلامي كشور در گرگان گفت:
دستگاه هاي فرهنگي به تنهايي از عهده مقابله با تهاجم فرهنگي بر نمي آيند و اين مهم نيازمند همكاري همه دستگاه ها مي باشد.



دكتر 'حسن بنيانيان' روز شنبه در جمع هنرمندان حوزه هنري استان گلستان اظهارداشت: در شرايط كنوني كه هجمه سنگين فرهنگي به كشور وارد مي‌شود همه مديران اجرايي بايد نقش خود را در فرهنگ اصلاح نمايند.
وي اضافه كرد: در شرايطي كه در جنگ تمام عيار فرهنگي هستيم، دستگاه‌هايي چون ارشاد اسلامي ، حوزه هنري و سازمان تبليغات به تنهايي از عهده مقابله با تهاجم فرهنگي برنمي‌آيند.
وي با بيان اينكه تحولات فرهنگي ماحصل تلاش همه نهادها و سازمان‌هاي اقتصادي، اجتماعي، نظامي و فرهنگي است، افزود: تحليل غلطي كه در بين مسوولين وجود دارد اين است كه همچنان گمان مي‌كنند مسوول تغييرات فرهنگي جامعه چند سازمان فرهنگي هستند.
بنيانيان اضافه كرد: براي تغيير اين ديدگاه بايد با برگزاري نشست‌هاي علمي براي مديران نهادها و سازمان‌ها، هم فرهنگ استان را به آنان شناساند و هم نگاه آنان را به فرهنگ تغيير داد.
رييس اسبق حوزه هنري كشور افزود: با توجه به ارتباط متقابل مردم با ادارات و سازمان‌هاي مختلف خصوصاً سازمان‌هايي كه بيشترين مراجعات مردمي را دارند مانند آموزش و پرورش، بهداشت بايد سعي شود در خصوص نحوه برخورد كارمندان با مردم، اصلاح قوانين و مقررات و فرهنگ سازماني، تغييرات اساسي انجام شود.
بنيانيان در خصوص نقش حوزه هنري نيز گفت: حوزه هنري محل حضور هنرمندان متعهد و درد آشناست و به عنوان حلقه واسط، زمينه رشد هنرمندان را فراهم مي‌سازد.
وي ياداور شد: مديران مختلف بايد از مدير حوزه هنري مشاوره بگيرند تا با توليد آثار هنري به حل مشكلات فرهنگي استان كمك شود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2214.html )