عنوان خبر:رفسنجانی: برخی رسانه‌ها می‌خواهند القا کنند که من تشنه ریاست هستم
شنبه 7 اسفند 1389 - 22:47:03


در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام،  هاشمی رفسنجانی در فاصله 10 روز مانده به انتخابات خبرگان با اشاره به وجود افراد یا گروه‌هایی در كشور كه از اول پیروزی انقلاب اسلامی با اصل انقلاب، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه زاویه داشتد و با توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون، اعم از كودتا، جاسوسی، ترور و توسل به راههای دیگر، سعی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و دارند گفت: تكلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با این‌گونه افراد و گروههای معاند كه ممكن است هنوز هم عوامل اندك آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است كه نمونه آن در 25 بهمن ماه به روشنی اتفاق افتاد.



وی، با انتقاد از آنچه که "مباحث انحرافی كه این روزها در برخی محافل سیاسی و رسانه‌های خاص و حتی صداوسیما در خصوص مجلس خبرگان رهبری و انتخابات هیأت رئیسه آن می‌شود" می‌خواند، گفت: متأسفانه برخی محافل و افراد و رسانه‌های معلوم‌الحال، مباحثی را در خصوص خبرگان مطرح می‌كنند كه این‌گونه به جامعه القاء كنند كه اینجانب تشنه ریاست بر جایگاه و مسند خاصی هستم. در صورتی كه به گواه تاریخ و گواهی شخصیت‌های موجود و نظام، بحمدلله هیچ‌گاه و در هیچ مقطعی به دنبال پُست و مسئولیت نبوده‌ام و از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه تاكنون در همه مسئولیت‌ها، اعم از تأمین سوخت داخل كشور، شورای انقلاب، وزارت كشور، صداوسیما، دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان و... یا از طرف امام راحل یا رهبری معظم انقلاب تكلیف و دستور مسئولیت را متوجه من كرده است یا با خواست مردم و بزرگان، با آرای مردم بوده است و در آینده نیز به عنوان یك سرباز انقلاب، همین‌گونه خواهد بود.
هاشمی افزود: حتی در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصاً به آیت‌الله مهدوی كنی پیشنهاد كردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبری معظم بر من تكلیف كردند ولی متأسفانه برخی افراد ناآگاه و یا شاید آگاه به‌گونه‌ای شانتاژ می‌كنند كه گویی این‌گونه مسئولیت‌ها برای اینجانب جاذبه‌ای دارد.
اگر مسئولیتی پذیرفته می‌شود جز ادای تكلیف و دین به جامعه و انقلاب و نظام اسلامی نیست و این بار نیز برخی افراد و گروههای افراطی دانسته یا ندانسته شانتاژهایی می‌كنند كه احساس می‌كنم نباید تسلیم آنها و القائات آنان شد. لذا به تكلیف عمل خواهم كرد و نتیجه آن هر چه باشد تنها رضایت و خشنودی خداوند برایم مهم است.

رجانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2219.html )