عنوان خبر:گلستان آماده پذیرایی از مسافران است
يكشنبه 8 اسفند 1389 - 20:38:40


مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت:
این استان به دلیل وجود آبشارها زیبا و طبیعی به استان آبشاران شهره شده است، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، فریدون فعالی عصر شنبه در جمع مسئولان ستاد تسهیلات سفرهای استان افزود: خان ببین و علی‌آبادکتول با آبشاران معروف و زیبای شیرآباد و کبودوال و نوار پهن جنگلی آزادشهر مجموعه زیبا در دل جنگل‌های منطقه است و نظیر آن را در کمتر نقاط ایران می‌توان یافت و این همه زیبایی بهترین هدیه زمین به عاشقان طبیعت است که پذیرای مسافران در تمام فصول سال است.

وی همچنین به میل آجری گنبدقابوس با قدمت هزار ساله بلندترین میل آجری جهان اشاره کرد که در ردیف یکی از شاهکارهای دنیاست و پرونده ثبت جهانی این اثر تاریخی به عنوان اولین اثر ثبت جهانی در شمال کشور، به سازمان جهانی یونسکو ارسال شده است.
فعالی افزود: امامزاده یحیی بن زید(ع)، آثار بجای مانده از شهر تاریخی باستانی گرگان، تپه‌ها و قله‌های اطراف گنبدکاووس و گل رامیان از آثار و پدیده‌های جذاب و دیدنی هستند که هریک از آنها برای گردشگران خالی از لطف نیست.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین به فعالیت موزه های این استان اشاره داشت و تصریح کرد: کاخ موزه گرگان، موزه شهرگرگان، موزه صنایع دستی (امیرلطیفی) گرگان، موزه مردم شناسی علی‌آباد‌کتول، موزه حیات وحش علی‌آباد‌کتول، موزه صنایع دستی مینودشت و موزه گمیشان که همگی هنر وفرهنگ مردم این سرزمین و تاریخ کهن این دیار را معرفی می‌کنند، قابل بازدید برای گردشگران است.
وی با اشاره به کاوش‌های اخیر در تپه تاریخی بازگیر مینودشت و کشف 500 قلم شی تاریخی در این کاوش، یادآور شد: اولین موزه باز باستان‌شناسی این استان در تپه بازگیر مینودشت ایجاد شده و این تپه تاریخی فرصتی نو در جاذبه گرشگری این استان ایجاد کرده و راه‌اندازی موزه باز دراین تپه تاریخی می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری جاذب گردشگران داخلی و خارجی به استان گلستان است.
وی همچنین به پارک ملی گلستان اشاره کرد که با مساحتی بالغ بر 90 هزار هکتار به عنوان پارک منحصربه فرد در خاورمیانه است. دراین پارک بیش از 70 گونه جانور پستاندار 15 گونه پرنده و یک هزار و 100 گونه گیاهی با ارزش شناسایی شده است.
فعالی گفت: این پارک از نظر تنوع گیاهی و جانوری در مکان ششم دنیا قرار دارد و همه ساله میلیون‌ها مسافر از این پارک دیدن می‌کنند.


وی به فراهم‌سازی شرایط و امکانات رفاهی و تفریحی در کنار این همه جاذبه دیدنی و تاریخی اشاره داشت و گفت: استان گلستان با آنچه گفته شد و با فراهم آوردن خدمات رفاهی و تفریحی در تفرجگاه‌ها و راه‌های استان پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است، تا ضمن معرفی و تبلیغ جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی بتواند خاطره خوشی را برای میهمانان فراهم آورد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2227.html )