عنوان خبر:فعالیت 3500 مهندس ساختمان در گلستان
يكشنبه 8 اسفند 1389 - 20:41:34


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از فعالیت سه هزار و 500 مهندس در رشته‏های هفت گانه مرتبط سازمان در استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حجت الله عامری ظهر یکشنبه در نشست این سازمان، این امر را یک پتانسیل بزرگ استان محروم اما پراستعداد گلستان برای جهش و توسعه پایدار منطقه خواند که در هیچ برهه‏ای وجود نداشته است.

وی این پتانسیل بزرگ را آماده صدور خدمات فنی مهندسی به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای آسیای میانه خواند و از مسئولان استان خواست تا با برنامه‏ریزی ویژه قدر این فرصت را دانسته و این توان را در این راستا عملیاتی کرده و به آن یاری رسانند.

عامری، آشنایی مهندسان امروزی با تاریخ علم مهندسی در ایران را موجب تقویت اعتماد به نفس بیش از پیش آنان ذکر کرد و با نام بردن از دیوار تاریخی گرگان به عنوان یک مهندسی شگفت‏آور با عمر بیش از دوهزار سال، میل هزار ساله قابوس، مهندسی رودخانه در دشت گرگان در دوران کهن، این آثار را موجب افتخار مهندسی امروز در این منطقه از کشور دانست.
وی نمادی از امتداد مغز مهندسی کهن ایرانی را در هشت سال دفاع مقدس و مهندسی جنگ و مهندسان آشنا و بی‏نام و نشان ذکر کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به تجهیز بیشتر مهندسی به علوم جدید، استفاده از این علوم را در کنار تجارب ملی و بومی یادآور شد و تصریح کرد: ساده انگاری است که نسخه‏های معماری و شهرسازی نوین ما بی‏توجه به معماری با ارزش و بافت تاریخی شهرهایمان باشد.

عامری افزود: با رشد شهرنشینی، امروز مردم بیش از پیش نسبت به اهمیت علوم مهندسی در زندگی امروز آگاه شده‏اند و بیش از هر زمانی از مهندسان انتظار حل مشکلات گریبانگیر روزمره‏شان را در حوزه شهری دارند.
وی تأکید کرد: مهندسان باید به این دغدغه‏ها پاسخ دهند و بلوغ علوم مهندسی ایران اکنون به خوبی می‏تواند به این درخواست پاسخ دهد و برای مشکلات راه حل ارایه نماید. کافی است که جامعه به چنین توانی اطمینان و آن را باور کند.
وی تصریح کرد: بی‏تعارف، زمان تصمیم‏گیری غیرمتخصصان گذشته است.
عامری همچنین هدفمند شدن یارانه‏ها را فرصتی جهت گشودن قفل بسته خلاقیت‏های مهندسی و اجرای واقعی و عملی مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان و خط بطلانی بر تفکر مفت بودن انرژی نزد سازندگان و افکار عمومی و مایه دقت نظر بیشتر به علوم مهندسی ذکر کرد.
وی کسب رتبه برتر اجرای مقررات ملی ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان را دلیلی بر توانمندی مهندسان استان دانست و از آنان به جهت همکاری در کسب این رتبه تقدیر کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2242.html )