عنوان خبر:بارندگي ها در استان گلستان امسال 36درصد كاهش داشته است
يكشنبه 8 اسفند 1389 - 20:43:09


مدير عامل شركت آب منطقه اي گلستان گفت:
طي پنج ماهه اول سال آبي جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بارندگي ها 36درصد در استان كاهش داشته است.



به گزارش ايرنا 'ايرج حيدريان' روز دوشنبه اظهارداشت: همچنين ميزان كاهش آورد رودخانه ها با توجه به تناوب خشكسالي هاي گذشته حدود 80 درصد مي باشد.
وي با اشاره به برگزاري جلسه ستاد خشكسالي استان و مسائل مرتبط با آن با حضور استاندار گلستان، هدف از برگزاري اين نشست را بررسي وضعيت منابع و مصارف آب و پيش بيني روند و چالش هاي پيش رو و نيز بررسي اجمالي فعاليت هاي انجام شده دستگاه ها و برنامه هاي آتي مرتبط اعلام نمود.
مدير عامل شركت آب منطقه اي گلستان با اشاره به كاهش ميزان نزولات جوي در سال جاري گفت: با پيش بيني هاي انجام شده، وقوع خشكسالي در تابستان محتمل و اتخاذ تمهيدات مناسب با توجه به تجربيات خوب دستگاه هاي استاني در اين خصوص ضروري مي باشد.
وي در ادامه از اقدامات در دست اقدام و انجام شده آب منطقه اي به آغاز عمليات اجرايي علاج بخشي سد وشمگير كه از مصوبات سفر دوم رياست جمهوري بوده است اشاره نمود و افزود: پس از تكميل مطالعات بر روي سد وشمگير ، عمليات اجرايي آن در دهه فجر سالجاري آغاز شده است.
حيدريان همچنين اقدامات انجام شده در سال آبي 90-89 با رويكرد تداوم خشكسالي را ، اطلاع رساني به منظور آبگيري زود هنگام مخازن ذخيره آب (سدها و آببندان)، تسريع در عمليات تعمير، نگهداري تاسيسات آبي، تسريع در عمليات مرمت و بازسازي تاسيسات آبي، تداوم جلسات توزيع آب سدها و جلسات محلي مربوط به بررسي مشكلات هر سد دانست.
سال آبي از مهرماه هر سال آغاز مي شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2258.html )