عنوان خبر:در هفته جهادكشاورزي؛ افتتاح 118 پروژه كشاورزي در گلستان
شنبه 22 خرداد 1389 - 20:34:45


رمضانعلي جعفري پيش از ظهر امروز در جمع مديران شهر گرگان افزود: اين طرح‌ها در قالب طرح‌هاي عمراني و با استفاده از تسهيلات بانكي صورت گرفته و براي بهره‌برداري از آنها مجموعاً 176 ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
وي تصريح كرد: با بهره‌برداري از اين طرح‌ها و پروژه‌ها حدود 3 هزار و 400 خانوار از مزاياي آن بهره‌مند و براي 290 نفر اشتغالزايي مستقيم ايجاد مي‌شود.



رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان با اشاره به ظرفيت بالاي كشاورزي در استان خاطرنشان كرد: در اين استان كشاورزي و زيرمجموعه‌هاي آن نقشي تعيين كننده در حوزه اشتغال و درآمدزايي دارد و اين حوزه تنها بخشي است كه مايه سرافرازي استان ما شده است.
جعفري با بيان اينكه حوزه گسترده كشاورزي موجب بروز برخي نقص‌ها در فعاليت‌ها شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 75 درصد ماشين‌آلات برداشت محصول فرسوده شده و بايد هرچه زودتر از رده خارج شوند زيرا در غير اين صورت همه هزينه‌هاي تعمير ماشين‌آلات به هدر مي‌روند و لوازم كارآيي لازم را نخواهند داشت.
وي با اشاره به مشكلات موجود در ماشين‌آلات مربوط به كاشت محصولات نيز تصريح كرد: با وجود آنكه گلستان قطب كشاورزي خوانده مي‌شود اما واقعيت آن است كه رتبه استان از نظر برخورداري از مكانيزاسيون كشاورزي از ميانگين كشوري نيز پايين‌تر است.
جعفري يادآور شد: سازمان جهادكشاورزي استان به تنهايي قادر به رفع مشكلات مربوط به ماشين‌آلات كشاورزي نيست و لازم است تا مسئولان ملي، نمايندگان مجلس، استاندار گلستان و وزارت جهادكشاورزي براي حل اين مشكل تلاش كنند.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان تاكيد كرد: مسئولان ارشد كشور مي‌توانند تراكتورسازي را به توليد به موقع ماشين‌آلات كشاورزي با فناوري و تكنولوژي نوين وادار كرده و همچنين از بانك‌ها بخواهند تا تسهيلات خريد تراكتور در اختيار كشاورزان قرار دهند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-226.html )