عنوان خبر:اصرار دعايي بر سوءاستفاده از بيت‌المال براي رفيق‌بازي و تطهير خاتمي
دوشنبه 9 اسفند 1389 - 22:02:18


رويه روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه متعلق به نظام در قبال فتنه 88 و سران آن نشان مي‌دهد كه آقاي دعايي مديرمسئول اين روزنامه علي‌رغم تحولات دو هفته اخير و علني شدن نقش ضدانقلاب در طراحي و مديريت صحنه همچنان بر سوءاستفاده از اين روزنامه براي رفيق‌بازي‌هاي خود و تطهير افرادي مانند خاتمي اصرار دارد.



به گزارش رجانيوز،دعايي كه به مناسبت‌ها و در محافل مختلف در نقش وكيل مدافع خاتمي با يادآوري سوابق رفاقت و ويژگي‌هاي اخلاقي او تلاش مي‌كرد، در مقاله‌اي كه روز شنبه در روزنامه اطلاعات به قلم سردبير آن منتشر شد، به شكل كم‌سابقه‌اي به مداحي خاتمي پرداخت.

در اين نوشته با حمله به نمايندگان مجلس و مردمي كه در واكنش به تحرك ضدانقلاب در طي دو هفته اخير كه فرياد مرگ بر سران فتنه از جمله خاتمي را سر داده بودند، اين رفتار را تند، عصبي، غبارآلود، خشن و بي‌مدارا خوانده شده و با انتخاب واژگان ديگري از جمله "غلبه عصبيت بر عقلانيت"، "توهين"، "تهديد"، "نامهرباني"، "تشديد فضاي التهاب و لرزان از عصبيت و آشوب"، "ناهنجاري اجتماعي" و... به فرياد زنندگان مرگ بر سران فتنه هجمه شده است.

با اين حال، در ادامه اين نوشته ماجرا از همين جالب‌تر شده و مداحي‌هاي روزنامه متعلق به بيت‌المال براي خاتمي از سران فتنه شكل كم‌سابقه‌اي به خود مي‌گيرد، به‌طوري كه نويسنده در مناقب او! مي‎نويسد:

«آدم نجيب و دوست‌داشتني‌اي كه تاكنون «تب» را براي مخالفان و دشمنانش آرزو نكرده، آدمي كه به قدري نجيب است كه زمان رياستش، يارانش بيشترين انتقاد را ازاو مي‌كردند كه چرا از قدرتت استفاده نمي‌كني و اين همه نجابت و صبوري و نرمي و مدارا، براي يك رئيس جمهور، خوب نيست و بايد محكم و قاطع برابر مخالفان بايستي و ... او قبول نكرد. شلاق انتقاد را پذيرفت و تحمل كرد تا از دايره ادب و مهر پا فرا نگذارد و پس از دوران رياست نيز، در موج تند و تيزي كه برخاست هرگز اسير جّو و گرفتار التهاب و تندروي و افراطي گري و راديكاليسم كور نشد و باز پا از دامنه ادب و انصاف آن سو نگذاشت و جز ملايمت و مدارا و عطوفت و خيرخواهي و نصيحت و دعوت به آرامش و گفت‌وگو و نهي از عصبيت و تعصب، سخني نراند و رفتاري نكرد و به رغم مساعد بودن شرايط براي تندروي و سخنان آتشين و اطلاعيه‌ها و پيام‌ها و ... آرام ماند و دعوت به آرامش و تقوي كرد.

او با همه فرق مي‌كند هم با راست‌ها و هم با چپ‌ها. هم با اصول‌گرايان افراطي و هم با اصلاح‌طلبان تندرو. اين را همه مي‌دانند. آدمي است كه حتي دشمنانش هم نمي‌توانند دوستش نداشته باشند. چهره نوراني و آرام و مهربان با ته‌لهجه گرم يزدي و عباي شكلاتي. همان عباي شكلاتي كه ذنب لايغفرش شده است و ما هرگز ندانستيم چرا وقتي مي‌خواهند به سيد انتقاد كنند رنگ عبايش را در بوق مي‌كنند! عباي شكلاتي مگر چه بدي دارد واقعاً؟! مگر اينكه بپذيريم كه آنان كه مصلحتاً با او خوب نيستند، هر چه گشته‌اند صفت و خصلت ناپسند و رفتار و منش ناروايي در او نيافته‌اند و از سر ناچاري رنگ عبايش را ذنب‌لايغفر يافته‌اند. عباي شكلاتي!

و چه خوب است آدم از امواج سهمگين و هنگامه‌‌هاي مهيب و پرتلاطم و بحبوحه‌هاي هراسناك و هوسناك لحظه‌‌هاي پروسوسه و پروسواس و دوران‌هاي ملتهب و حساس، چنان گذر كند كه عبايش همچنان شكلاتي مانده باشد و گردي هم بر آن ننشسته باشد.»

در عين حال، به نظر مي‌رسد دعايي كه روزنامه اطلاعات با حجم انبوهي از امكانات را عملاً به رسانه‌اي بي‌اثر و كم‌مخاطب تبديل كرده، از اين فضا سوءاستفاده كرده و با اطمينان خاطر از اينكه نوشته‌هاي آن چندان مورد توجه قرار نمي‌گيرد، روزنامه متعلق به بيت‌المال را عملاً به محملي براي تطهير افرادي مانند خاتمي و رفيق‌بازي‌هاي خود تبديل كرده است.

دعايي كه در واقع نماينده ولي‌فقيه در مؤسسه اطلاعات است، در طول 21 ماهي كه از انتخابات سال گذشته و فتنه عميق پس از آن مي‌گذرد، هنوز حاضر نشده در اين روزنامه در مقابل هجمه ضد انقلاب داخلي و خارجي عليه ولايت فقيه،‌ موضع‌گيري جدي كند و در مقابل اين فتنه بي‌سابقه وارد ميدان شود، بلكه حتي به‌دنبال تطهير و احياي برخي سران فتنه است و بارها با نقض ابلاغيه‌هاي رسمي مواضع سران فتنه از جمله خاتمي را منتشر كرده است.

رجانيوز پيش از اين خبر داده بود دعايي براي توجيه اين اقدام خود، سابقه ديرينه دوستي‌اش با خاتمي از دهه 40 را يادآوري و به‌نحوي وانمود مي‌كند كه وظيفه دارد آنچنانكه در اوج قدرت خاتمي از الطاف او بهره‌مند بوده، اكنون نيز كه وي جايي در قدرت ندارد، بايد حق رفاقت 40 ساله را ادا كند.

مديرمسئول روزنامه اطلاعات همچنين در جلسات مختلف تلاش مي‌كند حساب موسوي و با تأكيد بيشتر كروبي را از خاتمي جدا و تأكيد كند كه خاتمي در جريان حوادث سال گذشته نقشي نداشته است. وي در زمينه فعاليت‌هاي شبه كارچاق‌كني خود براي خاتمي نامه‌اي را حدود هفت ماه قبل از خاتمي به دفتر رهبر انقلاب تحويل داده و مدعي است كه خاتمي در آن نامه كه حتي براي خود نيز نسخه‌اي از آن برنداشته است، از محضر رهبري درخواست وقت ملاقات كرده است.

در عين حال، جاده صاف‌كني براي جريان‌هاي منحرف، منحصر به اقدامات فعلي و تلاش‌هاي پيدا و پنهان آقاي دعايي نيست، به‌طوري كه وي پيش از انتخابات نيز مؤسسه اطلاعات را كه متعلق به اموال عمومي كشور است، به يكي از پايگاه‌هاي اصلي موسوي تبديل كرده بود و وي از محل اين مؤسسه اتهامات متعددي را عليه نظام و دولت مطرح كرد.

مديرمسئول روزنامه اطلاعات در ماجراي استيضاح عطاءالله مهاجراني در مجلس پنجم در حالي كه خود او نقش مؤثري در معرفي وي به‌عنوان وزير داشت، در مقابل جنايت‌هاي فرهنگي وزير وقت سنگ تمام گذاشت و حتي گريه كرد كه اين استيضاح رأي نياورد. البته سابقه اشك ريختن آقاي دعايي براي تحميل افراد و جريان‌هاي منحرف حتي به قبل از انقلاب باز مي‌گردد و اين كار را حتي در حضور امام به‌منظور تأييديه گرفتن از ايشان براي مجاهدين خلق (منافقين) كرده بود.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2290.html )