عنوان خبر:اعتراض ايران به آرم نژاد پرستانه المپيك 2012 لندن
دوشنبه 9 اسفند 1389 - 22:02:19


رييس و دبيركل كميته ملي المپيك ايران در نامه اي رسمي اعتراض خود را به آرم نژاد پرستانه بازي هاي المپيك 2012 لندن اعلام كردند.



به گزارش ايرنا، در اين نامه كه با امضاء محمد علي آبادي و بهرام افشارزاده خطاب به ژاگ روگ رييس كميته بين المللي المپيك نوشته شده است، از نژادپرستانه بودن آرم بازي ها انتقاد شده است.

متن نامه به شرح زير است:

'رياست محترم كميته بين المللي المپيك

با عرض سلام

احتراما، ضمن عرض تشكر و آرزوي موفقيت در برنامه‌هاي كلان كميته بين المللي المپيك كه همواره در راستاي توسعه روح المپيزم در سراسر جهان تاكيد داشته و دارد، نظر جنابعالي را به نكته‌اي مهم كه قطعا بي توجهي به آن مي‌تواند اثرات مخربي براي آينده ورزش به خصوص المپيك 2012 لندن داشته باشد جلب مي نمايم.

رئيس عزيز. از آنجائيكه پيردوكوبرتن بعنوان بنيانگذار المپيزم نوين خدمتي بسيار بزرگ و ارزشمند به روح بشري بخصوص جامعه مدرنيته و ماشيني امروز كرد تا مردم سراسر جهان بويژه جوانان حضور در اين آئين بزرگ را بعنوان هدفي والا در كنار رسيدن به رشد و تعالي روحي و بدني و همچنين بناي جهاني صلح آميز قرار دهند بر همه ما نيز وظيفه است تا راهكارها و فعاليتهاي لازم را در جهت هر چه بهتر برگزار شدن اين رويداد بزرگ بكار بنديم.

بر هيچ كس پوشيده نيست كه شخص جنابعالي نيز بعنوان ادامه رو اين راه و فردي كه المپيك مدرن را با راهكارهايي اساسي همچون تاكيد بر برپايي المپيك نوجوانان كه مي تواند گامي اساسي در راستاي تحقق واقعي اين جنبش در روح و فكر آينده سازان كشورهاي مختلف باشد؛ نقشي اساسي در بحث ايجاد تحرك و داشتن روح و بدني سالم در سراسر جهان داشته ايد.

از اين رو مطمئنا تاكيد بر حفظ ارزشهاي آرماني المپيك كه هر گونه جانب داري و حركت سياسي، ديني و نژادپرستي را در اين حوزه ممنوع اعلام مي كند مي تواند نقشي اساسي در برپايي هر چه بهتر المپيك پيش رو (2012 لندن) داشته باشد.

متاسفانه همگان شاهديم كه المپيك پيش رو در آغاز راه و در حالي كه دو سال تا برپايي آن باقيمانده با چالشي اساسي كه قطعا زائيده روح نژادپرستي برخي افراد است مواجه گرديده است.

استفاده از واژه zion از سوي طراح لوگوي المپيك ( براساس مطالعات و مستنداتي كه در شبكه اينترنت موجود است و به پيوست نيز ارسال گرديده) در آرم بازيهاي المپيك 2012 اقدامي بسيار زشت و خلاف شعارهاي ارزشي المپيك است كه مطمئنا عدم برخورد شخص جنابعالي با اين موضوع مي تواند حضور حداكثري كشورهاي شركت كننده بخصوص كشورهايي همچون ايران را كه بر پيروي از اصول و ارزشها تاكيد دارند تحت تاثير قرار دهد.

در پايان ضمن يادآوري بحراني كه در المپيكهاي 1980 و 1984 گريبانگير اين رويداد ورزشي بزرگ بعنوان بزرگترين گردهمايي به دوراز رنگ، نژاد، دين و سياست شد از جنابعالي بعنوان متولي و حركت دهنده نهضت المپيك درخواست مي گردد ضمن برخورد با مسببين اين موضوع كه مي تواند بحراني مشابه را به بار بياورد، نسبت به تغيير اين آرم و لوگو و طراحي آرمي جديد مطابق با تمامي ادوار گذشته كه فقط و فقط به ورزش و برابري و برادري در اين رويداد بزرگ تاكيد داشته، دستورات مقتضي را صادر فرمائيد.'

گفتني است ، zion در معني لغوي به معناي صهيون، كوه مقدس اورشليم ، قوم اسرائيل و بهشت است و zionism به معني نهضت تمركز بني اسرائيل در فلسطين و صهيون گرايي رژيم غاصب صهيونيستي مي باشد كه به عنوان يك طرح گرافيكي در قالب آرم بازي هاي المپيك تابستاني 2012 لندن گنجانده شده است.

 

رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2291.html )