عنوان خبر:علماي ديني با برخورداري از اخلاق مناسب به تبليغ بپردازند
سه شنبه 10 اسفند 1389 - 22:31:11


نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان ذر جمع روحانيون اهل سنت شمال كشور گفت:
علماي ديني با برخورداري از اخلاق مناسب به تبليغ بپردازند.



آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' روز سه شنبه در جلسه آموزشي روحانيون حج اهل سنت شمال كشور با اشاره به ضرورت بيان مطالب ديني منطبق با زمان، اظهارداشت: بيان معارف ديني با ادبيات گذشتگان، سبب فرار مردم از دين مي شود.
امام جمعه گرگان با بيان اينكه حوزه هاي علميه مسئوليت بسيار بزرگي بر عهده دارند، گفت: علما و طلاب مسئوليت سنگيني همانند مسئوليت انبيا بر عهده دارند و بايد آن را حفظ كنند.
وي افزود: اگر ما بتوانيم از اين فرصت پيش آمده در حد توان خود استفاده كنيم و متناسب با مسئوليتي كه پيامبر (ص) بر عهده ما گذاشته، انجام وظيفه كنيم، بهترين سرمايه براي آخرت خواهد بود.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان، با بيان اينكه حوزه هاي علميه سه مسئوليت كلي و علمي بر عهده دارند، تصريح كرد: علم و دانش يكي از مسئوليت هاي حوزه هاي علميه است.
آيت الله نورمفيدي، با بيان اينكه بايد دانسته هاي خود را منطبق با زمان و با زبان زمان به مردم منتقل كنيم، ياداور شد: اگر قرار باشد معارف ديني با ادبيات 500 و 200 سال قبل به مردم گفته شود، مردم از دين مي گريزند.
نماينده ولي فقيه در گلستان افزود: علماي ديني بايد با توجه به شرايط زمان و مخاطب ها، مباحث ديني، علم و تفسير قرآن و حديث را به شيوه اي معنا كنند تا نسل امروز مطالبي را فرا گيرد.
وي، تزكيه را از ديگر مسئوليت هاي حوزه هاي علميه دانست و گفت: آن علم هايي را كه ياد مي گيريم بايد به دلمان بنشيند و دل را تحت تاثير قرار دهد.
آيت الله نورمفيدي، با بيان اينكه عالمي كه اهل عمل نباشد، كشنده مي شود، گفت: آن علمي به درد مي خورد كه دل را در اختيار بگيرد و به دل بنشيند و اثر گذار باشد.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: به فرموده پيامبر (ص)، اگر كسي به منظور توجه و جلب مردم به دنبال علم برود، به بهشت راه نمي يابد.
وي، اخلاق را از ديگر مسئوليت هاي حوزه هاي علميه بيان كرد و گفت: اخلاق عالم بايد طوري باشد كه مردم را به سوي دين خدا جلب كند.
آيت الله نورمفيدي، با بيان اينكه اخلاق شامل اخلاق تبليغي، اخلاق اجتماعي و خانوادگي است، افزود: اخلاق تبليغ خود بعدي از اخلاق است و با هر اخلاقي نمي توان تبليغ دين كرد.
وي يادآور شد: اخلاق اجتماعي در بعد اجتماع و برخوردها قرار دارد و اخلاق رسول خدا سبب جذب مردم به سوي او شد.
نماينده ولي فقيه در گلستان تاكيد كرد: همه مردم بايد اخلاق خوب داشته باشند و علماي ديني نيز با برخورداري از اخلاق مناسب به تبليغ بپردازند.
وي، با بيان اينكه اگر علم در اختيار انسان باشد، براي خود فرد و ديگران مفيد است، گفت: علم بايد توام با عمل باشد و آنچه را كه مي دانيم به دل مردم بنشيند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2308.html )