عنوان خبر:همايش جايگاه قابوسنامه درفرهنگ وادب ايران در گنبدكاووس آغاز شد
چهارشنبه 11 اسفند 1389 - 23:25:47


همايش يك روزه '‌جايگاه قابوسنامه در فرهنگ و ادب ايران اسلامي'‌ روز چهارشنبه با حضور جمع زيادي از استاتيد دانشگاه ها ، نويسندگان و شاعران در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس در شرق استان گلستان آغاز شد.



به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين همايش دكتر 'ميرجلال الدين كزاري' پژوهشگر و استاد دانشگاه در خصوص جايگاه قابوسنامه در فرهنگ و ادب ايران اسلامي ‌ سخنراني مي كند.
همچنين در اين همايش مقاله 'فريده دميرچي' كارشناس ارشد ادبيات فارسي از گنبدكاووس با موضوع 'عنصر المعالي در برزخ امير زادگي و اديب زادگي' ارائه مي شود.
دبير اين همايش در حاشيه آغاز اين همايش به خبرنگار ايرنا، گفت:‌ قرار است در سال آينده همايش اصلي قابوسنامه در اين شهرستان برگزار شود.
'محمدرضا داورزني' افزود:‌ امير عنصر المعالي از اميران دانشمند و از اديبان توانا و نويسندگان چيره دست آل زيار بود كه در 462 هجي قمري از دنيا رفت.
وي گفت:‌ قابوسنامه مهمترين اثر اين نويسنده مي باشد كه در آن پندهايي براي تعليم و تربيت پسرش، گيلانشاه درج شده تا وي به عنوان يك پادشاه عادل و مقتدر تربيت شود.
عنصرالمعالي كيكاووس بن اسكندر بن قابوس بن وشمگير،‌ دومين ستاره درخشان علم و ادب خاندان زياري بود و نمادي از فرهنگ و انديشه هاي اجتماعي مردم ايران محسوب مي شود.
در حاشيه اين همايش، نمايشگاهي از كتاب هاي ادبي و ديني و همچنين صنايع دستي قوم تركمن كه در اين منطقه ساكن هستند، برپا شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2347.html )