عنوان خبر:دادستان تهران: كروبي و موسوي بازجويي نشدند
چهارشنبه 11 اسفند 1389 - 23:27:15


دادستان تهران گفت:

روز گذشته در تهران اتفاق خاصي نيفتاد و رفت و آمد طبق روال عادي بود.




به گزارش فارس، عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران پيش از ظهر امروز در حاشيه همايش سراسري دادستان‌هاي كشور و در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: روز گذشته در تهران اتفاق خاصي نيفتاد و رفت و آمد طبق روال عادي بود. تنها عده‌اي قصد داشتند در راستاي تحريكات ضدانقلابي حركاتي را انجام دهند.

وي ادامه داد: پليس طبيعتاً طبق وظايف خود اقدام كرده كه اين كار خلاف قانون نبوده و كار جاري و ساري پليس است.

وي همچنين در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر تعداد دستگيرشدگان حوادث روز 25 بهمن گفت: هيچكدام از دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي تكليف قانوني ندارند كه آمار دستگيرشدگان را منتشر كنند اما پليس طبق مقررات موظف است به خانواده دستگيرشدگان اطلاع‌رساني كند كه اين موضوع را پيگيري كرديم و اين كار انجام شد.

دادستان تهران افزود: خوشبختانه با اين كار اعتراضات بسيار كاهش پيدا كرد و طبيعي است زيرا خانواده‌اي كه شب فرزندش به خانه بازنمي‌گردد نگران مي‌شود.

وي درباره علل عدم انتشار آمار دستگيرشدگان گفت: 2 عامل در اين موضوع نقش دارند، ابتدا تفاوت تعداد دستگيرشدگان است و سپس اينكه برخي از اين مسائل سوء برداشت كرده و به نفع خودشان آن را موفقيتي بزرگ خطاب مي‌كنند.

وي افزود: برخي از متهمان پس از دستگيري متوجه بي گناهي آنها شده و آزاد مي‌شوند و كساني كه دليلي متوجه آنان است به دستگاه قضايي ارجاع داده مي‌شوند كه پس از ارجاع نيز ممكن است به دليل نبودن دلايل قانع‌كننده بيگناهي آنها ثابت شود و آزاد شوند.

دادستان تهران تأكيد كرد: به خانواده‌ها تأكيد مي‌كنم كه حضور در هر راهپيمايي غيرقانوني جرم است و نبايد اجازه دهند فرزندانشان در اين راهپيمايي‌ها شركت كنند.

* كروبي و موسوي بازجويي نشدند

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه برخي از سايت‌ها ادعا كردند كه از آقايان كروبي و موسوي بازجويي شده،گفت: من به مردم مي‌گويم دروغگويي حد و حسابي دارد و شايعات درباره انتقال اين افراد كاملاً خلاف واقع است.

يكي از خبرنگاران از وي پرسيد يعني آنها در حصر خانگي به سر مي‌برند، وي پاسخ داد: اين تعابيري كه شما به كار مي‌بريد معاني ديگري دارد اين آقايان به همراه همسران شان در منزل شان هستند.

* پرونده دادستان سابق در انتظار يك استعلام است

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه پرونده دادستان سابق به كدام مرحله رسيده زيرا سخنگوي قوه مدعي شده اين پرونده در انتظار يك استعلام است، گفت: اين پرونده درباره بخشي از آن از يك مرجع استعلام شده كه رسيدگي به پرونده در گرو پاسخ آن است و پس از اين استعلام در مورد اين پرونده تصميم‌گيري مي‌شود.

* حضور نيروهاي خودسر كذب است

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه برخي ادعا كردند نيروهاي خودسر با وسايل دفاعي در تجمعات چند روز اخير تهران حضور داشتند، گفت: اين موضوع صحت ندارد زيرا دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي درباره حضور چنين نيروهايي مصوبه‌ و مجوزي ندارد.

* هتاكي نسبت به مسئولان نظام را پيگيري مي‌كنيم

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه اخيراً فيلمي منتشر شده كه در آن به فرزند يكي از مسئولان نظام هتاكي مي‌شود آيا شما در اين رابطه اقدامي انجام مي‌دهيد يا خير گفت: رسيدگي به شكايت افراد خانواده مسئولان مستلزم شكايت شخص خصوصي است و در اين حوزه بين فرزندان مسئولان و خود مسئولان تفاوت وجود دارد.

وي ادامه داد: در مورد فرزندان، قانون مسئوليتي را برعهده دادستان قرار نداده اما درباره خود مسئولان بارها گفته‌ايم كه اهانت جرم است و رسيدگي مي‌كنيم.

دادستان تهران افزود: درباره اين پرونده دو جنبه خصوصي و عمومي وجود دارد و شنيده‌ام كه صبح امروز يك شكايت خصوصي به دفترم رسيده كه پس از حضور در دفترم به آن رسيدگي خواهم كرد.

جعفري دولت‌آبادي گفت: البته اين نكته را بگويم كه حمايت از يك مسئول درباره هتاكي افراد به معناي آن نيست كه تمام كارهاي آن مسئول مورد تأييد است بلكه صرفاً به دليل مسئوليت فعلي وي نياز به حمايت از او بر اساس قانون وجود دارد.

* پليس با فروشندگان و توليد‌كنندگان مواد محترقه برخورد مي‌كند

دادستان تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه چهارشنبه آخر سال نزديك است آيا با فروشندگان و توليد‌كنندگان برخورد خواهد شد، گفت: روز گذشته در ستاد جرايم خاص بحث‌هاي خوبي در اين رابطه انجام شد.

وي ادامه داد: عقل در پيشگيري است اما پليس طبق سالهاي گذشته با كساني كه بخواهند اينگونه مواد را توزيع يا بفروشند برخورد خواهد كرد.

دولت‌آبادي گفت: در اين زمينه قانون مي‌گويد ايجاد مزاحمت براي شهروندان جرم است طبيعي است كه اگر براي كساني كه ايجاد مزاحمت شود افراد مي‌توانند به دادسرا آمده و شكايت كنند.

* اموالي در آمريكا ندارم كه نگران باشم

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه اسم شما در ليست تحريم‌هاي اقتصادي آمريكا قرار گرفته گفت: اين كارها نشانه دشمني آمريكا با كشور است، بنده هيچگونه اموالي در كشور آمريكا ندارم اما اگر آنها چيزي پيدا كردند براي خودشان به ما ندهند.

وي ادامه داد: امروز انقلاب ما اثرات خود را گذاشته و آمريكايي‌ها ناتوان شده‌اند و به اين اقدامات مذبوحانه دست مي‌زنند.

جعفري دولت‌آبادي گفت: دور نيست روزي كه ملت‌هاي ستمديده، آمريكايي‌ها را به واسطه نقض حقوق بشر تحت تعقيب قرار دهند، امروز آمريكايي‌ها در افكار عمومي تحريم شده‌اند.

دولت‌آبادي گفت: آمريكايي‌ها چنين ادعاهايي را با اين انگيزه مطرح مي‌كنند كه در افكار عمومي كشور ما تأثير بگذارند در صورتي كه اين گونه رفتارها هيچگونه تأثيري نداشته و با قاطعيت مي‌گوييم كه نشانه پيروزي انقلاب است.

رجانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2365.html )