عنوان خبر:بصيرت و معرفت ديني ازنيازهاي اساسي انسان است
چهارشنبه 11 اسفند 1389 - 23:28:04


استاد برجسته حوزه علميه قم، داشتن بصيرت و معرفت ديني را براي انسان يك امر مهم و اساسي دانست و برآن تاكيد كرد.



به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'محسن غرويان' عصر چهارشنبه در همايش ديني با عنوان 'بصيرت و معرفت ديني' و درجمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه جامع علمي كاربردي استان گلستان در گنبدكاووس، گفت: بصيرت و معرفت ديني يك نياز معنوي و عاطفي است كه اگر با علم همراه شود، انسان را به سعادت و كمال مي رساند.
وي، علم و دانش و بصيرت و معرفت ديني را دو نياز اساسي انسان درجامعه امروز دانست و افزود: اين دو نياز مكمل يكديگر هستند و نمي توان با نام علم و روشنگري، دين را كنار زد يا با نام دين، علم را ناديده گرفت.
حجت الاسلام غرويان با اين حال، نياز به دين را بيشتر از نياز به علم دانست و اضافه كرد: نياز به دين مثل نياز انسان به آب و غذا است كه يك نياز هميشگي براي انسان است كه بصورت فطري و خدادادي در وجود انسان ها قرار داده شده است.
وي همچنين علم بدون دين و مذهب را يك امر ناقص (لنگ) دانست و تصريح كرد: عالم بدون دين لنگ است كه هم به خود و هم به جامعه ضربه مي زند.
اين استاد برجسته حوزه علميه قم دربخش ديگري ازسخنان خود با اشاره به ظهور فرقه هاي جديد ديني درجامعه و نيز هجمه هاي وسيع دشمنان عليه نسل جوان، گفت: تنها با معرفت ديني مي توان به مقابله با اين فرقه ها و هجمه ها رفت.
حجت الاسلام غرويان، افزود: جوانان بايد دركنار كسب علم و دانش، بصيرت و معرفت ديني خود را نيز افزايش دهند كه تحقق اين مهم تنها درسايه مطالعه زندگي بزرگان و دانشمندان حاصل مي شود.
درپايان اين همايش نيز به برخي سوالات حاضرين پاسخ داده شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2373.html )