عنوان خبر:استانداردهاي چوب و الوار بومي سازي مي شود
پنجشنبه 12 اسفند 1389 - 22:29:15


مديركل تدوين استانداردهاي سازمان استاندارد با تاكيد بر اهميت بومي سازي استانداردهاي ملي وبين المللي، گفت:
با تشكيل كميته فني متناظر چوب و الوار در گلستان از اين پس استانداردهاي اين بخش متناسب بانيازهاي كشور تدوين خواهدشد.



'عبدالرحمان پور حبيبي' شامگاه چهارشنبه در مراسم برگزاري اولين نشست كميته فني متناظر چوب و الوار در گرگان افزود: تاكنون به منظور مشاركت در تدوين استانداردهاي بين المللي و بومي سازي آنها، پنج كميته فني متناظر شامل فولاد در خوزستان، سنگ در لرستان، جوش و جواهرات در اصفهان، ترانسفورماتور در زنجان و كميته چوب و الوار در گلستان تشكيل شده است.
وي ادامه داد: استانداردهاي بين المللي در كميته هاي فني، بررسي و پس از تهيه پيش نويس به كشورهاي عضو سازمان بين المللي استاندارد ارسال و بعد از بررسي نظرات، متناسب با نيازهاي هر كشور تدوين مي شوند.
پورحبيبي گفت: تاكنون 16 هزار استاندارد ملي در كشور، بررسي و تدوين شده كه اين رقم در دنيا 27 هزار استاندارد مي باشد.
وي افزود: علاوه بر استانداردهاي محصول، استانداردهاي مديريت، طراحي، امنيت و مسئوليت اجتماعي نيز در ايران تدوين شده است.
مديركل تدوين استانداردهاي سازمان استاندارد، استاندارد غذاي حلال، محصولات ارگانيك، الزامات مديريت، خدمات پرستاري، رسيدگي به شكايات و رضايت مشتري را نيز از ديگر استانداردهاي تدوين شده و در حال تدوين اين سازمان ذكر كرد.
پورحبيبي يادآورشد: براي جلب مشاركت متخصصان و كارشناسان در اين كميته ها از اين پس به اعضاي كميته هاي فني، گواهي مشاركت داده مي شود كه در برخي از دانشگاهها به عنوان سند تحقيقاتي پذيرفته مي شود.
وي متذكر شد: اين آمادگي وجود دارد كه كميته هاي ملي تدوين استاندارد نيز در استان گلستان تشكيل شود.
اولين نشست موسس كميته فني متناظر چوب و الوار با حضور جمعي از متخصصان، اساتيد دانشگاهي، مديران كارخانجات، انجمن هاي صنفي، مراكز تحقيقاتي، توزيع كنندگان و مصرف كنندگان و اعضاي كانون هماهنگي چوب و كاغذ كشور و نمايندگاني از وزارت صنايع و معادن و سازمانهاي جنگل ها و مراتع و استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور به مدت دو روز در سالن همايش هاي شركت آب منطقه اي گلستان برگزار شد.
هدف از تشكيل اين كميته، مشاركت در تدوين استانداردهاي بين المللي چوب و كاغذ و بومي سازي آنها براساس شرايط اقليمي و جغرافيايي كشور عنوان شده است.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2381.html )