عنوان خبر:مشاركت ايران در تدوين استانداردهاي بين المللي چوب و كاغذ
پنجشنبه 12 اسفند 1389 - 22:29:25


مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان اظهارداشت:
با تشكيل كميته فني متناظر چوب و الوار كشور ( TC 218) در استان گلستان، ايران به جمع مشاركت كنندگان در تدوين استانداردهاي بين المللي اين بخش پيوست.



'منصور قليچ لي' روز پنجشنبه در حاشيه اولين نشست كميته فني متناظر چوب و الوار در گرگان اظهارداشت: با تشكيل اين كميته، از اين پس، ايران پيشنهاداتي را براي تدوين استانداردهاي بين المللي چوب و كاغذ به سازمان بين المللي استاندارد (ايزو) ارسال خواهد كرد و در تدوين استانداردهاي اين بخش سهيم خواهد شد.
وي ادامه داد: كميته فني چوب و الوار، هفتادمين كميته متناظر سازمان بين المللي استاندارد (ايزو) است كه در ايران تشكيل شده كه فرصتي را براي مسئولان استان گلستان در جهت ارتقاي كيفيت محصولات فراهم مي سازد.
قليچ لي افزود: شفاف سازي تجارت بين المللي، ارتقاي كيفيت كالاها و خدمات ، ايجاد امنيت و حمايت براي مصرف كنندگان و توليد كنندگان، حفاظت از محيط زيست و توسعه بهينه فناوريهاي بخش چوب و كاغذ از اهداف تشكيل كميته فني چوب و الوار مي باشد.
وي، اهداف ديگر تشكيل اين كميته را، جلوگيري از ورود كالاهاي بي كيفيت و ايجاد وفاق جهاني براساس نيازهاي ملي و منطقه اي بيان كرد.
دبير شوراي استاندارد گلستان اظهارداشت: در اين كميته خواص فيزيكي و مكانيكي چوبهاي پهن برگ و سوزني برگ، بيان و روشهاي بهره برداري صحيح و اصولي از آنها، تسهيل و يكنواخت مي شود.
قليچ لي گفت: مهمترين دلايل استقرار دبيرخانه كميته فني چوب و الوار در گلستان، وجود دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي در گرگان و دانشكده چوب و كاغذ در اين دانشگاه، وجود بيش از 430 هزارهكتار جنگل و تعدادي كارخانه مصرف كننده و توليد كننده چوب، كاغذ و فرآورده هاي آن و استقرار دبيرخانه كانون هماهنگي چوب و كاغذ كشور در اين استان مي باشد.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه از سال آينده، شش هزار كالاي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور مشمول استانداردهاي اجباري مي شوند، مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي از ياري دهندگان و مشاوران قوي در تدوين استانداردها براي اين سازمان و كارخانجات توليدي و مصرف كنندگان چوب و كاغذ خواهند بود.
اولين نشست موسس كميته فني متناظر چوب و الوار كشور به مدت دو روز در سالن همايش هاي شركت آب منطقه اي گرگان مركز استان گلستان برگزار شد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2382.html )