عنوان خبر:50 پایگاه امداد و نجات نوروزی در گلستان فعال می شود
پنجشنبه 12 اسفند 1389 - 22:43:04


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان یادآور شد:
در ایام نوروز 50 پایگاه امداد و نجات درسطح استان فعال بوده و 2500 امدادگر خدمت رسانی خواهند کرد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، فریدون فعالی صبح پنجشنبه در نست ستاد تسهیلات سفرهای استان، به آماده باش بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ودرمانی و اورژانس در ایام فعالیت ستاد اشاره کرد و گفت: طرح بسیج سلامت و نظارت بر اماکن عمومی نیز در این ایام فعال بوده و ذخیره سازی  داروهای  مورد نیاز صورت گرفته است.

وی  ضمن اشاره به برنامه ریزی جهت ایجاد امنیت مطلوب دراین استان، ادامه داد: تنظیم بازار نیز در این ایام با هماهنگی با مجامع مربوطه صورت گرفته و طرح ویژه نظارتی کالا در نوروز نیز با برنامه ریزی سازمان بازرگانی اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین به تدارک بروشورهای توسعه فرهنگ  نماز و نقشه مساجد بین راهی و برگزاری مسابقه در این راستا اشاره کرد و افزود: دراین ایام 25 مسجد به طور شبانه روزی در سطح استان فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به جاذبه های طبیعی، تاریخی ، مذهبی و زیارتگاه ها در بیشتر روستاهای این استان، اکیپ های خدمت رسانی در 12 نقطه روستایی استان به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن امکانات و زمینه های لازم خدماتی و رفاهی در ایام نوروز امسال، ضمن رقم خوردن خاطره خوش برای مسافران و گردشگران، شاهد افزایش ورود مسافر به نگارستان ایران باشیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان گفت: با توجه به آمارهای ورود مسافر درسال قبل، پیش بینی می شود امسال حدود 5 میلیون مسافر و گردشگر به استان گلستان در شمال ایران سفر کنند.


وی  اظهارداشت: درسال گذشته با پیش بینی ورود چهار میلیون مسافر به استان در ایام تعطیلات نوروزی، سه میلیون و900 هزار نفر به گلستان سفر کردند و از خدمات ستاد تسهیلات سفر استان بهره بردند.
وی ادامه داد: امسال نیز با پیش بینی ورود پنج میلیون مسافربه استان، امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد تسهیلات سفرهای استان، خدمات مطلوب و شایسته ای به گردشگران ارائه شود.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان در این جلسه با اشاره به هشتمین سال فعالیت ستاد در استان، گفت: این ستاد امسال از دی ماه فعالیت خود را آغاز کرده و در قالب 10 کمیته حقوقی، انتظامی، اسکان و پذیرایی، بهداشت و درمان، خدمات مسافرتی، فرهنگی و اجتماعی، نظارت و ارزیابی، ارتباطات و اطلاع رسانی، امداد و نجات و برنامه ریزی و پشتیبانی بالغ بر 50 جلسه هماهنگی برگزار کرده است.
فعالی همچنین افزود: 14 ستاد شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران تشکیل شده و برنامه ریزی های مربوطه صورت گرفته است.
وی درادامه به چاپ کتابچه و بروشور راهنمایی، CD و نقشه راهنما جهت توزیع در50 پایگاه اطلاع رسانی استان اشاره نمود و تصریح کرد: اسکان مسافران در203 مدرسه با 1560 کلاس برنامه ریزی شده و کمپ های مسافرتی برای استقرار موقت مسافران ساماندهی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم جهت ساماندهی خانه های استیجاری استان با همکاری نیروی انتظامی و اماکن دراین ایام صورت گرفته و هشت موزه استان نیز در ایام فعالیت ستاد فعال بوده و آماده بازدید مسافران نوروزی است.
فعالی در ادامه به فعالیت دو اکیپ فنی و حرفه ای به طور شبانه روزی و ارائه خدمات فنی و بازرگانی، عابر بانک ها و سوخت رسانی در این ایام اشاره و تصریح کرد: جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی، تفرجگاه های استان ساماندهی شده و نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی درتمام تفرجگاه های گلستان ایجاد شده است.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان در خصوص دیگر فعالیتها گفت: احکام اعضای ستاد صادر شده و تیم های سرکشی و بازرسی فعال شده اند.
وی همچنین به فعالیت ستادهای روستایی دراین ستاد با ریاست دهیاران و طرح ایمن در بهار در راستای بحث حوادث غیرمترقبه دراستان اشاره داشت وادامه داد: 48 برنامه فرهنگی شامل بخش های مختلف و 15 نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان در ایام فعالیت این ستاد برگزار خواهد شد.
فعالی با اشاره به فعالیت دفاتر حج و زیارت دراین ایام ، افزود: دفاتر زیارتی استان نیز در ایام فعالیت ستاد فعال بوده و نسبت به برپایی مسابقه فرهنگی- زیارتی و اهدای جوایز اقدام خواهند کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2389.html )