عنوان خبر:آيت الله مهدوي كني، شخصي شايسته و بسيار توانمند است
پنجشنبه 12 اسفند 1389 - 22:43:15


نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري گفت:
‌آيت الله مهدوي كني، شخصي شايسته و بسيار ارزشمند و توانمند در طول دوران انقلاب اسلامي بوده است.



'سيدعبدالهادي حسيني شاهرودي' امروز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:‌ مهدوي كني را قبل از انقلاب نمي شناختم اما بعد از انقلاب تاكنون با شناختي كه از وي دارم، فردي خدمتگزار و معتقد به ولايت و رهبري مانند ساير مردم و علما و اعضاي خبرگان است و هر چه بعد از انقلاب از ايشان ديده ام، هيچ جاي سئوالي در مورد ايشان باقي نمي گذارد.
وي ادامه داد:‌ ايشان داراي مقام علمي، معنوي و شايسته هستندو از هر لحاظ مورد تاكيد مي باشند و از سوي ديگر نيز رئيس جامعه روحانيت مي باشند و در گذشته نيز در كميته هاي انقلاب و وزارت كشور داراي پست و سمت بوده اند كه در انجام وظايف محوله به خوبي كار كرده اند.
به عقيده من آيت الله مهدوي كني در اين حد و شان، كه ظاهر شده مشكلي ندارد، اما نه امروز، بلكه در روز راي گيري راي من مخفي است.
به گفته وي، در روز راي گيري بايد با ساير اعضاي خبرگان مشورت شود و به كانديداهائي كه صلاحيت دارند، راي داده شود.
حسيني شاهرودي گفت: در گذشته رياست خبرگان بيشتر به صورت تشريفاتي بود، اما اين دوره با توجه به شرايط خاص در اين حد بحث محافل شده است و به اين صورت كانديدائي شده،‌ اما به نظر من مشكلي در زمينه اين انتخابات وجود ندارد و مساله حادي در ميان نيست.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين كه رياست سني خبرگان بدون شك به عهده مهدوي كني خواهد بود، افزود: آقاي هاشمي رفسنجاني نيز ارادت خاصي به مهدوي كني دارد و كسي ايشان را رد نمي كند به همين لحاظ مشكلي در اين انتخابات نمي بينم.
به گفته حسيني شاهرودي، غالب فشارهاي امروز در خصوص رياست خبرگان رهبري، از بيرون است و ما از درون خود هيچ مشكلي با هم نداريم و برخي از دوستان از باب حسنات، يك سري توقعاتي از آقاي هاشمي رفسنجاني دارند.
وي اظهار داشت:‌ رييس مجلس خبرگان رهبري بايد شخصيتي آگاه، اخلاقي و شايسته مرجعيت باشد تا فضاي مجلس از آن معنويت عالي برخوردار باشد و درغير اين صورت جايگاه معنوي و اخلاقي خود را از دست خواهد داد.
وي يادآور شد: با توجه به شواهد موجود رياست آتي مجلس خبرگان رهبري بين آقايان هاشمي و مهدوي كني مطرح است.
وي با تأكيد براين كه خبرگان رهبري يك مجلس با معنويت است و با ديگر مجامع كشور متفاوت است، خاطرنشان كرد: مجلس خبرگان رهبري علاوه بر سياسي بودن، معنويت را نيز در خود گنجانده است.
حسيني شاهرودي با بيان اين كه جايگاه معنوي و اخلاقي مجلس خبرگان آن را از ديگر مجامع و قواي كشور متمايز كرده است، بيان داشت: نبايد برگزاري انتخابات در مجلس خبرگان رهبري با ديگر مجامع داخلي مقايسه شود.
وي ادامه داد: فردي كه كانديداي مجلس خبرگان رهبري مي شود از يك جايگاه خاصي برخوردار است و نامزد شدن براي ورود به خبرگان رهبري با مجلس شوراي اسلامي تفاوت دارد و افراد حاضر در مجلس خبرگان رهبري علماي كشور هستند.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: در مجلس خبرگان رهبري اگر شخصيت ها كانديداي بخشي مي شوند، اين مسأله در نهايت رقابت و دوستي صورت مي گيرد و اين همان معنويت حاكم بر مجلس خبرگان رهبري است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: همچنين در اجلاسيه آتي افزون بر انتخابات هيأت رييسه، مهم‌ترين مسائل داخلي كشور نيز مورد تحليل و بررسي خبرگان ملت قرار خواهد گرفت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2391.html )