عنوان خبر:دستگيري تعدادي از آشوبگران مجازي
پنجشنبه 17 دي 1388 - 00:02:16


تعدادي از مديران اصلي "فتنه عميق " در فضاي سايبر از سوي تيم رصد سايبري سپاه شناسايي و دستگير شدند.

تعدادي از مديران اصلي "فتنه عميق " در فضاي سايبر از سوي تيم رصد سايبري سپاه شناسايي و دستگير شدند.

راه‌اندازي و مديريت سايت‌هاي ضد امنيت كشور، ترويج و اشاعه اخبار دروغ و اكاذيب، تحريك احساسات كاربران با نشر اكاذيب و اخبار دروغين مبني بر كشته شدن مردم، اهانت به رئيس جمهور و بسيج از طريق قرار دادن اخبار و مطالب توهين آميز بخشي از جرايم مديران اين پايگاه‌هاي اينترنتي است.




* "حسن و علي.ب "

نام: علي و حسن.ب محل تولد: مشهد تحصيلات: دانشجوي اخراجي دانشگاه امير كبير، ليسانس متالوژي محل سكونت: تهران، مشهد

فعاليت‌هاي مجرمانه: راه‌اندازي و مديريت سايت‌هاي ضد امنيت كشور، ترويج و اشاعه اخبار دروغ و اكاذيب، تحريك احساسات كاربران با نشر اكاذيب و اخبار دروغين مبني بر كشته شدن مردم، اهانت به رئيس جمهور و بسيج از طريق قرار دادن اخبار و مطالب توهين آميز در سايت، تغيير اخبار و نظرات مردم بنا به سليقه و تفكر خود، اطلاع رساني در مورد مراكز تجمع اغتشاشگران و شعارهايي كه بايد سر بدهند، ايجاد فيلتر شكن براي ورود به ساير سايت‌هاي فيلتر شده، برنامه ريزي هدفمند در تهيه 84 دامين با پسوندهاي مختلف و حمايت و پشتيباني فني و مالي آنها، دعوت به تجمعات غيرقانوني و ايجاد اغتشاش و آشوب. از جمله بخش‌هايي از جرايم "حسن و علي.ب " است كه در فضاي اينترنت فعاليت گسترده‌اي داشته و مديريت بزرگترين مجموعه از سايت‌هاي "م.م " در اينترنت را برعهده داشته‌اند.
متهمان "علي و حسن.ب " به ترتيب مديريت دو سايت انتخاباتي را بر عهده داشته‌اند. اين دو بردار كه در زمينه رايانه مشغول به فعاليت مي‌باشند به همراه تعداد ديگري از افراد توسط مركز بررسي جرائم سازمان يافته انقلاب اسلامي به اتهام اقدام عليه امنيت كشور از طريق تبليغ عليه نظام و تشويش اذهان عمومي شناسايي و دستگير شده و سايت‌هاي آنان از دسترس خارج گرديده است.
متهمان "حسن و علي.ب " با نشر اكاذيب و سوء استفاده از احساسات مردم باعث ايجاد تنش و نا آرامي در جامعه شده‌اند كه از جمله آنها مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:

* "ديشب در مشهد فرياد الله اكبر با صداي گلوله پيوند خورد....(چهارشنبه 27 خرداد ماه 1388 ساعت 10 و 17 دقيقه و 9 ثانيه) "

* "اينجا قائمشهر همه خوابيدن نيروي انتظامي شهر رو زير نظر داره موبايل بعضي‌ها كنترل مي‌شه. به بن بست رسيديم طبق خبرها ديشب يه دختر شيرازي در بابل هم به شهداي سبز پوش پيوست (چهارشنبه 27 خرداد ماه1388 ساعت 1 و 6 دقيقه و 31 ثانيه) "

* " آمار اصلي انتخابات و نامه ارسالي وزير كشور به مقام عظماي ولايت: حضور مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بنا بر ابراز نگراني جنابعالي مبني بر نتيجه انتخابات..... جهت اطلاع نتيجه واقعي آرا اخذ شده را به عرض مي‌رساند: مجموع آرا اخذ شده 42026078 ميرحسين موسوي خامنه19075623 مهدي كروبي13387104 محمود احمدي نژاد5698417 محسن رضايي ميرقايد3754218 آرا باطله38716 امضا: از طرف صادق محصولي(فرج الله كاظمي نژاد)(تصوير نامه رو سرچ كنين پيدا ميشه ) (سه شنبه 26 خرداد ماه 1388 ساعت 23 و 51 دقيقه و 50 ثانيه) "


***

* "اميد.ل "
سن: 22 محل تولد: كانادا تحصيلات: فارغ التحصيل مهندسي كامپيوتر با گرايش نرم افزار محل سكونت: تهران

ارسال ايميل‌هاي انبوه به منظور دعوت به تجمعات غيرقانوني (ارسال 30هزار پيام اينترنتي براي تجمع در ميدان بهارستان)، تشويش و تخريب اذهان عمومي با زير سوال بردن انتخابات و القاء شبهه در آن، تشكيل و رهبري جنبش وبلاگي (كه علنا به حمايت از آشوبها پرداخته است)، دستكاري نمودارهاي آماري مسائل اقتصادي و فرهنگي كشور جهت تمسخر دولت نهم، تراكت‌هاي تبليغاتي تخريبي و توهيني در مورد دولت نهم، ارسال ايميل‌هاي انبوه و تاكيد بر تقلب در انتخابات از جمله بخش‌هايي از جرايم "اميد.ل " است.
متهم كه داراي يك شركت رايانه‌اي است در اظهارات خود به دريافت مبالغي از مسئولين ستاد "م.م " جهت ايجاد انجام فعاليت‌هاي مجرمانه اعتراف نموده است نامبرده با صدور حكم قضايي دستگير و به بازداشتگاه منتقل شده است.

***

* "عليرضا.ع "
سن: 34 محل تولد: تهران وضعيت تاهل: متاهل تحصيلات: دانشجوي رشته مكانيك دانشگاه تهران

متهم "عليرضا.ع " با فراخوان براي تجمع غيرقانوني در مقابل مجلس شوراي اسلامي، ارسال و انتشار ايميل‌هاي حاوي بيانيه و اطلاعيه تحريك آميز، محتويات اينترنتي توهين آميز نسبت به اسلام و رهبري، تشكيل جنبش وبلاگي سبز، كاريكاتورهاي تخريبي عليه دولت، كاريكاتورها و مطالب تمسخر آميز در مورد رياست جمهوري، نامه جعلي منتسب به فرماندهي نيروي زميني سپاه، تكنيك‌هاي تبليغاتي ياد شده را در سايت مذكور پياده كرده است متهم "عليرضا.ع " با صدور به حكم قضايي در محل كار خود دستگير و به بازداشتگاه منتقل شد.

***

* "امير.ا "

سن: 32 محل تولد: تهران تحصيلات: كارشناسي برق قدرت محل سكونت: تهران

اجراي طرح خاموشي سبز در 27،26و 28 مرداد، ارائه راهكارهاي مقابله با اقدامات دولت در خصوص طرح خاموشي سبز، ديكتاتور خواندن ملت و دولت ايران، تبليغ طرح خاموشي سبز، ارائه اطلاعاتي در خصوص وضعيت و نحوه كاركرد شبكه برقي كشور به جهت ايجاد خاموشي، ارسال اطلاعات مربوط به انرژي توليد شده نيروگاه‌هاي كشور براي طرح ريزي در خصوص طرح خاموشي سبز، پرداخت 200 دلار به سايت بالاترين براي درج لوگوي خاموشي سبز در بالاي صفحه سايت، سازمان بندي و طراحي تيم ها و افراد مورد نياز جهت تبليغ و ارسال طرح به تعداد زيادي ايميل براي جذب نيرو، ارائه نكات در خصوص عدم شناسايي توسط نيروهاي امنيتي به ديگر سوژه‌ ها از جمله جرائم امير. ا است.
متهم "امير.ا " در روز انتخابات در تركيه بوده و پس از انتخابات عازم ايران مي‌شود. بعد از چند روز با شدت گرفتن اغتشاشات متهم با ديدن يك آگهي در سايت بالاترين، در زمينه اعتراض به انتخابات از طريق افزايش مصرف برق، آنرا تكميل و تبديل به طرح قطع شبكه برق راس ساعت 9 شب مورخ 30 تير(همزمان با قيام 30 تير) مي‌كند و جزئيات آن را از طريق ايميل به سايت‌ها و افراد مختلف ارسال مي‌كند. وقتي طرح پيشنهادي تاثيري در شبكه برق به وجود نمي‌آورد متهم با پرينت پيك مصرف برق و بررسي آن نواقص طرحش را رفع و آن را تبديل به شبكه خاموشي سبز مي‌كند سپس از طريق شخصي به نام "خ.ب " در سايت بالاترين شروع به تبليغ طرحش مي‌كند و با برقراري ارتباط اينترنتي با افراد علاقه‌مند اقدام به سازماندهي گروهي به نام هسته فني خاموشي سبز مي‌كند.
اين هسته متشكل از 10 نفر بوده كه هر كدام وظيفه خاص خود را به عهده داشته‌اند. بر اساس اين طرح، متهم به عنوان مسئول هسته فني خاموشي سبز، پيشنهاد داده بود كه در روزهاي27،26 و 28 مرداد با اجراي طرحي موجب افزايش ناگهاني مصرف برق در سراسر كشور شوند كه نتيجه آن ايجاد اختلال در سيستم توزيع شبكه برق كشور گرديد.
بر اساس اين طرح كه موارد آزمايشي آن در كشور اجرا شد به دليل نواسانات برقي به وجود آمده، شمار زيادي از دستگاه‌هاي برقي شهروندان آسيب ديد متهم همچنين در ايميل‌هاي ديگرش به طراحان سايت khsabz.org از آنها مي‌خواهد تا عكس ميرحسين موسوي را از لوگوي وبلاگ حذف كنند. چراكه به زعم خودش مشكل اصلي آنها نظام است و براي مخالفت با نظام و اجراي طرح، كمك همه مخالفان نياز است. تا بتوانند حركت منسجمي را براي سيستم مديريت شهري دولتي در جهت ايجاد نارضايتي مردمي به وجود آورند.
نامبرده بر اساس حكم قضايي توسط نيروهاي مركز بررسي جرائم سازمان يافته در تاريخ 17/5/88 دستگير و به بازداشتگاه منتقل شده است
شايان ذكر است كه با توجه به اينكه روند رسيدگي به پرونده هاي ساير متهمين هنوز تكميل نشده است، اطلاعات تكميلي به مرور زمان در اين بخش وارد خواهد شد.

منبع : خبرگزاري فارس




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-24.html )