عنوان خبر:حمايت از واحدهاي صنعتي در طرح هدفمند كردن يارانه‏ها
پنجشنبه 4 شهريور 1389 - 18:16:51


سعيدميرزايي در همايش هدفمند كردن يارانه‌ها و بسته‌هاي حمايتي در بخش صنعت كه در سالن هلال احمر شهرستان گنبد برگزار شد، اظهار داشت: در اجراي طرح هدفمندكردن يارانه‎ها پايگاه اطلاعات انرژي در قالب پايگاه اطلاعات صنايع و معادن ايجاد مي‌شود.



وي تصريح كرد: هدف از اجراي اين طرح يكپارچه‏سازي پايگاه‌هاي اطلاعاتي وزارت صنايع و معادن و برقراري امكان اتصال اين پايگاه با ساير دستگاه‌ها و تبادل اطلاعات و ايجاد سازوكار به روزرساني اطلاعات انرژي، نيروي انساني، مواد اوليه و ميزان توليد است.
ميرزايي گفت: در راستاي طرح هدفمندكردن يارانه‏ها حمايت‎هايي از واحدهاي صنعتي اجرا مي‌شود كه در بخش كلان آن تغيير تعرفه‎هاي واردات، تسهيلات بانكي خاص شامل تامين نقدينگي براي واحدهايي كه سرمايه در گردش بيشتري نياز دارند و ممكن است توليد آنها به دليل نبود سرمايه كاهش يابد،كمك بلاعوض و پرداخت سهم بيمه كارفرما است.
رئيس اداره صنايع و معادن شهرستان گنبدكاووس افزود: دولت مكلف است 30 درصد خالص وجوه حاصل از اجراي اين قانون را براي پرداخت كمك‌هاي بلاعوض يا يارانه سود تسهيلات و يا وجوه اداره شده براي اجراي بهينه سازي مصرف انرژي در واحدهاي توليدي، خدماتي و مسكوني و تشويق به صرفه‏جويي صرف كند.
وي اصلاح ساختار فناوري واحدهاي توليدي براي كاهش هدروري انرژي آب و توسعه توليد برق از منابع تجديدپذير، جبران بخشي از زيان شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات آب و فاضلاب، برق و گاز طبيعي و فرآورده‎هاي نفتي را از برنامه‏هاي اين قانون دانست.
وي ادامه داد: با توجه به بررسي‌هاي انجام شده، 9 رشته صنعتي كه تعداد آنها حدود 14درصد كل واحدهاي صنعتي و معدني است سهم بالايي از مصرف انرژي در صنعت را به خود اختصاص مي‎دهد بنابراين افزايش هزينه‎هاي مستقيم واحدهاي صنعتي كه پرمصرف نيستند محدود است.
رئيس اداره صنايع و معادن شهرستان گنبدكاووس راهبردهاي جبران آثار افزايش قيمت انرژي در صنايع را طراحي سناريوي مناسب براي افزايش قيمت انرژي، افزايش بهره‏وري، حمايت‌هاي اقتضايي و جبران آموزش مديريت انرژي بيان كرد كه در قالب پروژه سامانه ارتقاي توانمندي به اجرا در مي‌آيد و واحدهاي توليدي با ميزان مصرف انرژي مشخصي مكلف به تاسيس بخش مديريت انرژي در واحد هستند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-240.html )