عنوان خبر:ایران رتبه نخست توسعه نانوتکنولوژی خاورمیانه را داراست
پنجشنبه 12 اسفند 1389 - 22:44:31


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:
ایران در خاورمیانه در بحث توسعه نانوتکنولوژی حائز رتبه نخست است در حالی که در بین کشورهای اسلامی رتبه دوم و در جایگاه بین‌المللی رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، شهریار سمنانی ظهر پنجشنبه  در مراسم برگزاری سمینار بازآموزی نانوتکنولوژی در پزشکی در گرگان خاطرنشان کرد: در ایران امید به زندگی به 73 سال رسیده و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی روز به روز وضعیت بهتری به خود می‌‌گیرد و این همان پارامتری است که محققان و دست‌‌اندرکاران بخش سلامت به دنبال آن هستند.

وی تحولات چشمگیری نظام سلامت را دست‌خوش کار محققان و تلاش شبانه‌روزی اساتیدی دانست که تاکنون ایران را به جایگاهی رسانده‌اند که هم اکنون شاهد آن هستیم که در دنیا حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تکنولوژی نانو، سلولهای بنیادی، اعمال جراحی، تکنیک‌های پیشرفته و داروهای جدید و پیوند اعضاء از جمله اقدامات شایان ذکری است که تلاش شده در بخش بهداشت و درمان به رشد و بهبود شاخصهای این حوزه کمک کند.
رئیس دانشگاه توانمندی ایران را که تاکنون به طرق مختلف نمود پیدا کرده است را وصف نشدنی توصیف کرد و گفت: بررسی عملکرد حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی در کشور نمایانگر پیشرفتهای چشمگیر حوزه‌های مختلف طب است.
وی در ادامه تصریح کرد: نانوتکنولوژی به عنوان بحث نوین قرن 21 است که با تلاش شبانه‌روزی اساتید، کشور ما به جایگاه کنونی که شاهد آن هستیم دست یافته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2405.html )