عنوان خبر:بهبود شاخص اورژانس در گلستان
پنجشنبه 12 اسفند 1389 - 22:44:38


سرپرست مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي گلستان از بهبود شاخص اورژانس در استان پس از اجراي مصوبات سفرهاي رياست جمهوري خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، محمدجواد مقسمي در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با اشاره به تحويل 83 دستگاه آمبولانس تويوتا و بنز اسپرينتر به مراكز فوريت‌هاي پزشكي 115 استان اظهار داشت: 30 درصد آمبولانس‌ها به پايگاه‌هاي اورژانس و مابقي به بيمارستان‌هاي استان تحويل شده‌اند.
به گفته وي؛ با راه‌اندازي و شروع به كار آمبولانس‌ها در پايگاه‌هاي جاده‌اي فوريت‌هاي پزشكي علاوه بر رفع نياز مردم استان، بيماران ساير استان‌ها كه در سفرهاي نوروزي دچار حادثه در اين استان مي‌شوند نيز از خدمات ارائه شده بهره‌مند مي‌شوند.
سرپرست مركز مديريت حوادث دانشگاه گلستان تصريح كرد: با توجه به اينكه بسياري از پايگاه‌هاي اورژانس استان خصوصاً جاده‌اي با وجود نياز شديد به دليل كمبود امكانات و آمبولانس عملاً غير فعال بوده‌اند با پيگيري دانشگاه علوم پزشكي گلستان و وزارت بهداشت و درمان اين امر مهم به منصه ظهور رسيد‌.
مقسمي ميانگين حضور اورژانس در صحنه‌هاي حوادث در شهرهاي استان را شش دقيقه اعلام كرد و افزود: اورژانس در جاده‌هاي استان نيز به طور ميانگين در مدت ۱۰دقيقه بر صحنه‌هاي حوادث و سوانح حضور مي‌يابد.
وي در همين زمينه با بيان اينكه به طور ميانگين در كشور بايد در هر ۴۰ كيلومتر يك پايگاه اورژانس وجود داشته باشد، افزود: اين در حالي است كه در استان در هر ۲۵ كيلومتر يك پايگاه وجود دارد و از اين نظر شاخص استان از ميانگين كشوري بالاتر است.
سرپرست مركز مديريت حوادث دانشگاه گلستان با اشاره به اينكه در دو سال گذشته وضعيت اورژانس در استان بهبود يافته است، تصريح كرد: پيش از سفرهاي رئيس جمهوري به گلستان، تنها ۱۳ پايگاه اورژانس با ماشين‌هاي ابتدايي و فاقد قدرت مانور عمليات بالا در استان وجود داشت و هم‌اكنون در پنج نقطه از شهر گرگان شاهد حضور پايگاه‌هاي اورژانس فعال هستيم.
مقسمي با بيان رقم اعتبار 3 ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريالي خاطرنشان كرد: با جذب اين اعتبار تعداد پايگاه‌هاي اورژانس از ۱۳به ۳۹ پايگاه افزايش يافت.
سرپرست مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه گلستان گفت: تمامي آمبولانس‌هاي اورژانس در استان از نوع بنز اسپرينتر به ارزش يك ميليارد ريال هستند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2406.html )