عنوان خبر:تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي
پنجشنبه 4 شهريور 1389 - 18:35:22


حجت‌الاسلام محمد يخ‌كشي چهارشنبه ‌شب در محفل انس با قرآن كريم كه با عنوان زنان، دولت و كرامت انساني شب‌گذشته در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، اظهار داشت: وقف از اموري است كه در اسلام نسبت به آن تاكيد فراوان شده لذا از منويات مقام معظم رهبري رسيدگي به اوقاف در حد اعلي به شمار مي‌رود.



وي افزود: وقف ارتباط تنگاتنگي با مصالح عمومي جامعه دارد و اين مهم در جوامعي كه اختلاف طبقاتي فراوان در آن به چشم مي‌خورد بيشتر مشهود است.
مسئول امور فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه گلستان ضمن تاكيد بر نشر مراكز عام‌المنفعه و اداره آنها به تشريح اهداف عمومي وقف پرداخت و افزود: گسترش فرهنگ آموزش، نشر علم و دانش در جامعه، دستگيري مستمندان و ساماندهي زندگي فرودستان از اهداف واقعي وقف محسوب مي‌شود.
يخ‌كشي ادامه داد: مردم ما نيز ارادت خاصي نسبت به ائمه اطهار (ع) دارند كه اين مسئله مي‌تواند بهترين ظرفيت براي توسعه گردشگري ديني باشد كه اين موارد نيز وظيفه سازمان‌هاي ذي‌صلاح در اين امر را دوچندان مي‌كند، لذا اين نهادها بايد بكوشند تا با ارائه برنامه‌هاي مناسب در اين فضا به رشد معرفتي مردم نسبت به حقيقت زندگي امامان معصوم (ع) بپردازند.
به گفته وي بسياري از علاقه‌مندان اطلاعي از اماكن مذهبي ندارند از همين‌رو معرفي اين بقاع و امامزاده‌ها نقش مهمي در اعتقادات مردم خواهد داشت.
به گفته حجت‌الاسلام يخ‌كشي حضور ميليوني مردم در حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاه‌چراغ و مسجد جمكران كه در ايام تعطيل آمادگي پذيرايي از گردشگران را دارند مؤيد حضور پررنگ امور مذهبي است كه به طور قطع اين مسئله با ارائه تسهيلات و امكانات و اختصاص بودجه به ساير اماكن مذهبي چشمگيرتر مي‌شود.
محفل انس با قرآن كريم با همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه و امور بانوان فرمانداري گرگان و همچنين دارالقرآن كريم اداره كل تبليغات اسلامي به اجرا درآمد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-241.html )