عنوان خبر:جبران كاهش ذخائر سوخت‌هاي فسيلي با پيشرفت‌هاي فناوري نانو
پنجشنبه 12 اسفند 1389 - 22:44:55


رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت:
در چالش ذخائر رو به كاهش سوخت‌هاي فسيلي، پيشرفت‌هاي فناوري نانو حائز اهميت است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، شهريار سمناني ظهر امروز در حاشيه برگزاري سمينار بازآموزي نانوتكنولوژي در پزشكي در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: هم اكنون كه اميد به زندگي به 73 سال رسيده و دسترسي مردم به خدمات بهداشتي درماني به وضعيت مطلوبي رسيده است شاهد تحولات چشمگيري در نظام سلامت هستيم كه دست‌خوش كار محققان و تلاش شبانه‌روزي اساتيدي است كه كه ايران را به جايگاهي رسانده‌اند كه در دنيا حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد.
وي با اشاره به تاسيس دانشكده‌ها و مراكز تحقيقاتي تاكيد كرد: تكنولوژي نانو، سلول‌هاي بنيادي، اعمال جراحي، تكنيك‌هاي پيشرفته و داروهاي جديد و نيز پيوند اعضا از جمله اقدامات موثري است كه در بخش بهداشت و درمان صورت گرفته و به رشد و بهبود شاخص‌ها كمك شاياني كرده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان يادآور شد: تاكنون توانمندي ايران به طرق مختلف به كشورهاي دنيا نمود پيدا كرده و به دنيا اثبات شده كه ايران نيز مي‌تواند پا به پاي ديگران در منطقه جلو رود از اين رو دستيابي به سند چشم‌انداز و برنامه‌هاي توسعه در ايران 1404 به لحاظ علمي، اقتصادي، فن‌آوري و فرهنگي نياز به تلاش همگاني دارد.
وي تصريح كرد: ايران قرار است با 24 كشور در رقابت قرار گيرد لذا رسيدن به جايگاه مطلوب تعريف شده با تاكيدات موكد مقام معظم رهبري كه اقتدار علمي را در برابر اقتدار ملي قرار داده است تلاش مضاعفي را مي‌طلبد.
به گفته سمناني ايران در خاورميانه به رتبه نخست، در كشورهاي اسلامي رتبه دوم و در جايگاه بين‌المللي رتبه دهمي را به خود اختصاص داده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2410.html )