عنوان خبر:حمل ونقل شهری گرگان هوشمند می شود
جمعه 13 اسفند 1389 - 15:52:25


رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای شهر گرگان از برنامه های هوشمند سازی شهرداری در سیستم حمل و نقل شهری گرگان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، قاسم حاجی محمدی شامگاه پنجشنبه در نشست کمیسیون افزود: در این جلسه که با حضور مدیر عامل شرکت سامانه های هوشمند اطلاعاتی (سها) برگزار شد، در رابطه به هوشمند کردن سیستم حمل و نقل شهری گرگان مقرر شد طی نشست مشترک مدیر عامل این شرکت با اعضای شهر الکترونیک گرگان این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی  با تاکید بر ضرورت سیستم های هوشمند حمل و نقل شهری خاطر نشان کرد: افزایش سفرهای درون و برون شهری،  افزایش ترافیک و تراکم خودروها و  افزایش خطرات تردد و خسارات جانی و مالی تصادفات طی سال های اخیر بر ضرورت استفاده از این سیستم ها می افزاید.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای شهر گرگان  سیستم های هوشمند حمل و نقل را مجموعه ای از  روش های اجرایی، فناوری ها و روش های مدیریتی برای سامان دهی، یکپارچه سازی و مدیریت فرآیندهای مرتبط با حمل و نقل دانست.

وی یادآور شد: اجرایی شدن این سیستم ها دستاوردهایی از جمله کهش خسارات جانی و مالی تصادفات،  بهبود عملکرد، تسهیل و تسریع فرآیندهای حمل و نقل، کاهش هزینه های عملیاتی، افزایش رضایت کاربران و  افزایش ایمنی تردد را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به تاریخچه فعالیت شرکت سامانه های هوشمند اطلاعاتی سها اظهار داشت: شرکت سامانه های هوشمند اطلاعاتی سها  با تکیه بر دانش و تجارب فنی و با در نظر گرفتن نیازهای کشور اقدام به راه حل های جامع  در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات کرده است و تا کنون پروژه های بلیط الکترونیک تهران بزرگ چابهار و تبریز را اجرا کرده است.

عضو شورای شهر گرگان گفت: ساماندهی و کاهش آلودگی صوتی حاصل از دفن اموات در آرامستان گرگان با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان در دستور کار قرار گرفت.

حاجی محمدی افزود: پیرو درخواست شهروندان کوی جوادیه مبنی بر کاهش سرو صدای حاصل از دفن اموات در امامزاده عبدالله گرگان به خصوص استفاده مداحان از بلندگو در مراسم تشییع جنازه، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای شهر گرگان افزود: پس از بحث و بررسی این موضوع در یکصد و هشتاد و سومین جلسه این کمیسیون مقرر شد طی مکاتبه ای از سوی شورای شهر با سازمان تبلیغات اسلامی جهت هماهنگی با مداحان شهرستان اقدامات لازم به عمل آید.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2428.html )