عنوان خبر:تشكيل سازمان پارکها و فضای سبز شهری گرگان
جمعه 13 اسفند 1389 - 15:53:55


سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان از تشکیل سازمان مستقل پارک ها و فضای سبز شهرداری خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، فائزه عبداللهی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای شهر گرگان تصریح کرد: هدف از تشکیل سازمان مستقل پارک ها و فضای سبز شهری ایجاد، نگهداری و اداره امور تمام پارک ها، سطوح فضای سبز، میادین، وسایل تفریحی و انجام هرگونه تحقیقات علمی و کشاورزی در ارتباط با مسائل فضای سبز و طرح و برنامه ریزی در جهت گسترش این امر و ارائه خط مشی های اساسی و بنیادی و پیگیری اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز در سطح شهر است.

وی در این خصوص یادآور شد: به استناد ماده 10 اساسنامه سازمان پارک ها و فضای سبز در این جلسه مقرر شد مهندس ذبیح ا.. میقانی به عنوان نماینده شورای شهر جهت عضویت در این سازمان معرفی شود.

عبداللهی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه همچنین در پی درخواست مجمع امور صنفی مشترک شهرستان گرگان مبنی بر تخفیف پرداخت عوارض سال 1390  پیشنهاد شد از سوی شهرداری شرایطی فراهم شود که همه صنوف بتوانند از شرایط تخفیف عوارضی برخوردار شود.

به گفته وی بر اساس این پیشنهاد در صورتی که کسبه صنوف در سه ماه اول سال 90 اقدام به پرداخت به موقع عوارض خود نمایند، از تخفیف 15 درصدی برخوردار می شوند.

این عضو شورای شهر گرگان یادآور شد: این لایحه بر اساس طرح هدفمند کردن یارانه ها به تصویب رسیده است.

سخنگوی شورای شهر گرگان در ادامه تصریح کرد: در این جلسه به پیشنهاد اعضای شورای شهر مقرر شد لایحه برخورداری همه صنوف سطح شهر از تخفیف ویژه عوارضی توسط شهرداری گرگان برای بررسی و تصمیم گیری به صحن علنی شورا راه یابد.

وی همچنین با اشاره به مساعدت مالی شهرداری به مبلغ 60 میلیون ریال از محل ماده 17 برنامه شهری به اعزام کاروان راهیان نور در سال 90 اظهار داشت: این نوع مساعدت ها همه ساله در آستانه ایام نوروز توسط ادارات و سازمان های  مختلف دولتی انجام می شود.

عضو شورای شهر گرگان گفت: واگذاری بخش غربی سالن همکف و نیم طبقه مجتمع پارکینگ و تجاری نعلبندان  به صورت اجاره پنج ساله از طریق آگهی مزایده عمومی در سیصد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به تصویب رسید.

عبداللهی گفت: در این راستا مقرر شد 900 مترمربع از مساحت  پارکینگ به بخش خصوصی واگذار و درآمدهای حاصل از آن در برنامه های جدید شهرداری و فعالیت های عمرانی شهر سرمایه گذاری شود.

وی همچنین از صدور مجوز نصب آنتن های  BTSدر معابر عمومی از سوی شهرداری برای شرکت مخابرات استان طی در این جلسه خبر داد و افزود: به منظور استفاده بهینه از امکانات سطح شهر، طی جلسات متعددی که با مسئولان شرکت مخابرات شهرستان گرگان برگزار شد، با پیشنهاد ایجاد آنتن های BTS مشاع از سوی مسئولان مربوطه موافقت شده است.

عبداللهی در ادامه اظهار داشت: بر اساس قرارداد منعقد شده فی ما بین شهرداری و مخابرات شهرستان گرگان استفاده و بهره برداری از عرصه متعلق به شهرداری و معابر سطح شهر صرفاً به منظور بهره برداری آنتن های  BTSتلفن همراه است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2429.html )