عنوان خبر:سردار سلیمانی: مهدی باکری "سلمان" جنگ بود
جمعه 13 اسفند 1389 - 16:14:49


فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه حزب الله لبنان زائیده دفاع مقدس است تاکید کرد:

نمی توان گفت که جنگ 33 روزه و 22 روزه یکی از اعجازهای تاریخ متاثر از دفاع مقدس ما نبوده است.




به گزارش مهر، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شب گذشته در مراسم یادواره شهیدان باکری طی سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس ما از نظر جلوه های اخلاقی، رفتاری و مدیریتی شباهت بسیار زیادی به حادثه کربلا دارد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در ابعاد مختلف جزء اعجازهای تاریخ به شمار می رود، گفت: حوادثی که در درون جنگ بود امروز جامعه ما را متاثر از خود کرده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تمام سطوح دوران دفاع مقدس درس است، گفت: در آن زمان کسی را به القاب و عناوینی مانند سردار، سرهنگ و تیمسار صدا نمی کردند بلکه همه یکدیگر را با یک کلمه متعارف "برادر" صدا می کردند.

وی اضافه کرد: در طول جنگ قریب به 3 هزار روزه نداریم که در جایی خصوصا از ناحیه امام راحل و دیگر فرماندهان جنگ کسی را با مدال ها و درجات مورد تشویق قرار دهند. حتی وقتی خرمشهر آزاد شد امام (ره) نفرمودند مرحبا فرماندهان جنگ بلکه فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد و این یعنی اینکه امام راحل، اسلام را محور اساسی حرکت در جنگ قرار داده است و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در منزه کردن صحنه جنگ داشت لذا جنگ در همه ابعادش جلوه های بسیار ارزشمند معنوی در بر داشت.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه اگر می خواهید مهدی باکری را بشناسید باید هنر وی را در دوران دفاع مقدس بشناسید، گفت: باید ببینیم که نقش مهدی باکری ها در دوران دفاع مقدس چه بوده است که هنوز بعد از سالها از او سایر همرزمانش در جبهه های نبرد حق علیه باطل به نیکی یاد می کنند.

وی دوران دفاع مقدس را از الطاف خفیه الهی به شمار آورد و افزود: هیچ چیزی به جز جنگ نمی توانست آن دگرگونی و تحول معنوی را در جامعه به وجود آورد به طوری که جنگ یکی از محورهای اصلی تبلیغ تشیع بود. یعنی معارف اساسی تشیع در جنگ عملا به منصه ظهور رسید و بعد به جامعه نفوذ کرد.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس در معنویت بخشی به جامعه نقش اساسی را ایفا کرد، گفت: اگر بخواهیم شخصیتی را متفاوت از شخصیت های دیگر معرفی کنیم ولو یک مرجع تقلید باشد می گوییم مرجع تقلید بسیجی. یعنی این کلمه بسیجی این شخصیت را از شخصیت های دیگر متمایز می کند. این تاثیر جنگ بوده است و در جامعه ما نیز شکل گرفته است.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به یادواره مهدی باکری گفت: امروز بعد از گذشت 20 سال یادواره شهید باکری هر سال پرشکوه تر و پر تاثیر تر از سال گذشته برگزار می شود نشان دهنده آن است که جنگ ابدی است چه ما بانی باشیم چه نباشیم.

وی در ادامه به تاثیر دفاع مقدس در تغییر و تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: قطع به یقین دفاع مقدس با تحولات امروز منطقه تناسب دارد و نمی توان گفت چنین اتفاقاتی متاثر از جنگ نبوده و کسی نمی تواند بگوید که حزب الله، لبنان متاثر از جنگ نبوده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه حزب الله لبنان زائیده دفاع مقدس است، گفت: نمی توان گفت که جنگ 33 روزه و 22 روزه یکی از اعجازهای تاریخ متاثر از دفاع مقدس ما نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه یک جنگ نمی تواند به این میزان قدسیت پیدا کند که از حوزه مقدس تر شود، گفت: به خدا قسم دفاع مقدس و صحنه های آن قدسیتش بسیار مهمتر از آن چیزی است که در اطراف کعبه اتفاق افتاده و می افتد.

فرمانده سپاه قدس در ادامه با اشاره به ویژگی های شهید مهدی باکری وی را سلمان جنگ دانست و افزود: می توان ثابت کرد در تاریخ شخصیتی جامع تر از مهدی باکری و برادرش حمید باکری وجود ندارد. این دو برادر هم در شجاعت، هم در فداکاری و هم در ایثار برجسته بودند البته خرازی و همت و ... همینطور بودند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم شخصیت باکری را تشریح کنیم باید به سه نکته "مدیریت، اخلاق و ایثار" وی توجه کنیم، گفت: حمید نسبت به مهدی همانند حضرت عباس (ع) نسبت به امام حسین (ع) بود به طوریکه حمید هیچ گاه به مهدی نمی گفت برادر بلکه می گفت آقا مهدی. در صورتی که خود حمید نیز یک فرمانده جامع بود اما طوری عمل می کرد که کسی احساس نکند برادر مهدی فرمانده است. به هر حال این دو اسطوره آذری زبان غریب و گمنام به شهادت رسیدند و هنوز جنازه این دو شهید بزرگوار پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه این اسطوره های دفاع مقدس زبانزد عام و خاص بوده اند گفت: هر عملی که این فرماندهان انجام می دادند همه لشکر از آن تبعیت می کردند حتی بیشتر از یک مرجع تقلید.

وی یکی دیگر از ویژگی های دوران دفاع مقدس را که با همه جنگ ها متمایز کرده بود شیوه فرماندهی شهدا عنوان کرد و افزود: به طور قطع به یقین دفاع مقدس ما بدون شخصیت هایی مثل شهید باکری امکان نداشت چنین فضای معنوی را شکل دهد و دفاع مقدس ما را ابدی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توصیه پیامبر که فرمود بعد از من به کتاب خدا و عترتم متمسک شوید اشاره کرد و افزود: مصداق این جمله پیامبر در شرایط فعلی این است که باید کتاب امام راحل را جمهوری اسلامی ایران بدانیم و عترت ایشان را ولایت فقیه و از آنها حفاظت کنیم.

وی گفت: در حقیقت اگر می خواهیم راه شهدای خود را ادامه دهیم و این خون ها را حفظ کنیم باید به این دو ثقل باقیمانده از امام پاسداری کنیم چرا که این وظیفه هر ایرانی و استقلال طلب و وظیفه عمومی است که بر دوش تک تک همه ما گذاشته شده است.

وی در پایان تاکید کرد: که ما باید انسجام خود را بر پایه جمهوری اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه حفظ کنیم.

رجانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2431.html )