عنوان خبر:براي حفظ اين انقلاب وميراث حضرت امام(ره) همه بايد دست به دست هم دهيم
جمعه 13 اسفند 1389 - 16:18:02


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
ما بر سر اصل اين انقلاب و حفظ آن با هيچ كسي ملاحظه اي نداريم و همه دست به دست هم مي دهيم تا اين انقلاب و ميراث حضرت امام (ره) را نگه داريم.



به گزارش ايرنا، آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي گرگان افزود: اين انقلاب ميراث مرد بزرگي چون حضرت امام (ره) است و براي حفظ خون شهيدان و اين ميراث ارزشمند با يكديگر و درسايه رهبري حضرت آيت الله خامنه اي ايستاده ايم.
وي همچينين گفت:تحولات مردم منطقه به نتيجه مطلوب خواهد رسيد و اين در واقع آرزوي مسلمانان درگذشته بود كه همه مردم مسلمان جهان با هم وحدت و اتحاد داشته باشند.
امام جمعه گرگان افزود:اين كار در واقع زمينه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود كه همه دنيا زير پرچم توحيد آن ولي زمان قرار خواهد گرفت.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تحركات اخير در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا گفت: اين مسايل نشان مي دهد كه مهار و كنترل خيزش مردم اين كشورها از دست ديكتاتورها و حاكمان و اربابانشان خارج شده است.
آيت الله نورمفيدي افزود: اين خيزش ها در واقع زخمهاي 40 يا 50 ساله بر مردم است كه حكومتها ايجاد كرده اند و امروز سر برآورده و اينطور ملت ها ضد حكومتهاي خود دست به قيام زده اند.
وي با اشاره به علل اصلي اين قيام ها گفت: وابستگي حكومت حاكم از هر لحاظ به كشورهاي غرب، حركات ضد اسلامي و ديني در اين كشورها و بي اعتنايي به مردم از مهمترين دلايل ايجاد اين تنش ها مي باشد.
به گفته وي، پس از اين جريانات، دنياي غرب و آمريكا به فكر شبيه سازي اين حركات در ايران افتاد، اما از اين موضوع غافل هستند كه ملت ايران 32 سال مستقل بوده و آن زمان بساط اين قضايا را برچيدند و هيچ وابستگي از هر لحاظي به كشوري ندارند و خود تصميم مي گيرند.
وي يادآور شد: در كشور ما بحمدالله از همه لحاظ توجه به ارزشهاي اسلامي وجود دارد و كسي جرات نمي كند بر خلاف موازين اسلامي كاري انجام دهد در صورتي كه در آن كشورها، مسايل ضد اسلامي و ديني بيداد مي كرد.
نماينده ولي فقيه در گلستان اظهار داشت: مردم در ايران نقش مهم و اساسي دارند و حتي از طريق نمايندگان خود در مجلس خبرگان رهبري، رهبر را انتخاب مي كنند و در انتخاب رييس جمهور، نمايندگان مجلس و حتي شوراهاي اسلامي نقش مهم و اساسي دارند.
آيت الله نورمفيدي با اشاره به برخي مقالات چاپ شده در روزنامه هاي آمريكايي در خصوص مسايل اخير منطقه و خاورميانه گفت: خود اين رسانه ها اذعان داشتند كه پيروز واقعي اين صحنه ها جمهوري اسلامي ايران است و آنها كه مي خواستند خود محور اصلي حركات در منطقه باشند، امروز ايران محور اصلي حركات در منطقه شده و آنها در برابر ايران بازنده هستند.
به گفته آيت الله نورمفيدي، همه آنها كه دلسوز اين نظام و انقلاب هستند و از حدود 200 سال پيش نيز سياستمداران دنبال اين استقلال بودند، از 32 سال پيش اين آرزو برآورده شد، گرچه ممكن است نيروها در برخي مسايل با هم اختلاف داشته باشند، اما همه بر اصل حفظ نظام و انقلاب معتقد و متحد هستيم.
وي در ادامه با اشاره به هفته احسان و نيكوكاري و سالروز تاسيس كميته امداد امام (ره) به فرمان حضرت امام خميني (ره) گفت: اين ارگان از بركات وجودي حضرت امام بود كه در طول اين 32 سال خدمات شايان و ارزشمندي را به خانواده هاي نيازمند و مستمند ارايه داده است.
وي خاطرنشان كرد: در استان گلستان 120 هزار نفر زيرپوشش كميته امداد هستند، اما كميته كاري انجام داده كه 1200 نفر از نيروهاي مستعد و توانمند زير پوشش كه زماني مصرف كننده بودند، امروز توليدكننده شده و روي پاي خود ايستاده اند.
آيت الله نورمفيدي نيز در ادامه به روز منابع طبيعي و روز درختكاري اشاره كرد و يادآور شد: جنگل ها و منابع طبيعي يك بركت ارزشمند براي ما در اين منطقه است و بايد براي نگهداري از اين نعمت خدادادي و الهي سعي و تلاش نماييم.
به گفته امام جمعه گرگان، البته مردم بايد دلسوزي از سوي مسوولان ببينند تا خود دلسوزي براي اين نعمت الهي داشته باشند و اگر جنگل را از دست دهيم، كشاورزي و منابع آب زيرزميني از بين خواهد رفت و در واقع جنگل ها پشتوانه كشاورزي مي باشد.
نماينده ولي فقيه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه 108 نهج البلاغه از سخنان حضرت علي (ع) گفت: مردم در اين دنيا آزمايش مي شوند و هر كس كه در اين آزمايش الهي نمره خوب و قبولي در حد متعارف گرفت، در آن دنيا به همان اندازه از نعمتهاي ارزشمند الهي بهره مند خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2434.html )