عنوان خبر:گلستان در جذب مشارکت روستاییان اول شد
شنبه 14 اسفند 1389 - 22:51:33


معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و ترابری از کسب رتبه اول دراجرای طرح جذب مشارکت روستاییان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، سید حسین میرشفیع معاون صبح شنبه در آیین تقدیر از مدیرکل راه گلستان، از تلاشها و پیگیری های موثر و دلسوزانه آن اداره کل در هفته مشارکت روستائیان در راهداری راههای روستایی به منظور حضور فعال مردم در عرصه راهداری و افزایش ایمنی راههای روستایی در سال جاری و موفقیت در کسب رتبه اول برترین اداره کل تقدیر و تشکر کرد.

طرح بسیج راهداری راههای روستایی در آبان و آذر سالجاری در سطح سه هزار و 411 کیلومتر از راههای روستایی استان گلستان اجرا شد.
این طرح در هزار کیلومتر از راه های پر اهمیت روستایی استان گلستان به صورت ویژه پیگیری شد.

هدف از اجرای این طرح را، علاوه بر مشارکت مردمی و واگذاری کارها به مردم، ایمن کردن راه های روستایی و حغظ این سرمایه ملی بیان شد.
اهداف برنامه ریزی شده در طرح شامل بازگشایی حریم راه های روستایی، حفظ حریم راه ها با ایجاد فضایی زیبا در حریم راه ها ، لکه گیری مستمر، تکمیل و تجهیز علائم ایمنی محورهای آسفالته، پاکسازی علائم ، ساماندهی و شن ریزی راه های شوسه و خاکی روستاهای کم جمعیت و برداشت نقاط حادثه خیز در محورهای کوهستانی روستایی است.


بازگشایی حریم راه های روستایی به عنوان اصلی ترین هدف طرح در استان مورد توجه قرار‌گرفته زیرا که‌ عدم ‌آزادسازی حریم قانونی‌راه ها و‌کشت و‌زرع حریم توسط کشاورزان، هجوم روان آبهای سطحی و نفوذ آن به جسم راه ها، اضمحلال راه ها را به دنبال داشته ‌است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2447.html )