عنوان خبر:280 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور فعال است
شنبه 14 اسفند 1389 - 23:33:57


مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت:
امروز بیش از 280 پژوهش سرای دانش آموزی مشغول فعالیت هستند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، عبدالامیر عرفی عصر شنبه در گردهمایی کارشناسان پژوهش سراهای کشور در گرگان افزود: رویکرد وزارت برای سال آینده پیوند مدارس با پژوهش سراهای دانش آموزی است.

وی اظهار داشت: توجه و سوق دادن پژوهش سراهای دانش آموزی به سمت علوم نوین بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، نجوم و علم هوافضا از دیگر رویکردهاست.

عرفی در ادامه اظهار داشت: از دیگر اهداف پژوهش سراها توجه به پروژه محوری و پژوهش محوری، تشویق و ترغیب دانش آموزان جهت شرکت دانش آموزان در جشنواره ها، مسابقات ملی، جشنواره های بین المللی، به خصوص جشنواره جوان خوارزمی است.
وی گفت: با توجه به چشم انداز 20 ساله که از طرف مقام معظم رهبری ترسیم شده ضرورت توسعه برنامه کشور در همه زمینه ها به خصوص در زمینه  پژوهش سراهای دانش آموزی جهت توسعه خلاقیت و نوآوری و اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش، توجه و پاسخ به نیاز نوآورانه دانش آموزان، هدایت آنان در جهت علایقشان، انگیزه افزایی، مشارکت و تشویق و ترغیب دانش آموزان به یادگیریست و پژوهش سراهای دانش آموزی در این راستا نقش موثری را ایفا می کنند.
پایین محلی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز گفت: کارشناس مسئولان پژوهش سراها ی دانش آموزی سفیران بسیار خوبی هستند که می توانند با نشستی که خواهند داشت نسبت به اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین دانش آموزان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند تا زمینه مشارکت آینده سازان در انجام پژوهش های ملی و منطقه ای فراهم گردد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2464.html )