عنوان خبر:تولیدات فرش ترکمن مبتنی بر سلیقه بازارهای خارجی است
يكشنبه 15 اسفند 1389 - 22:29:29


مدیرعامل اتحادیه فرش دستبافت گلستان گفت:
تمام تولیدات فرش ترکمن مبتنی بر سلیقه بازارهای خارجی است و رتبه اول کیفیت را در نمایشگاه بین المللی کسب کرده است.



ابوالفضل ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: تمام تولیدات مبتی بر بازارهای خارجی است و روند تولیدات نیز مطلوب و روبه رشد است.

وی اظهار داشت: روند تولید فرش به شکلی است که مواد را خریداری می کنیم و در اختیار بافنده قرار می دهیم و طبق قرداد مشخص و طبق سلیقه تجار فرش تولید می شود.
مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف گلستان عنوان کرد: فرش ترکمن، فرش باکیفیتی است و سعی می شود تمام تولیدات با ضمانت باشد.

وی اظهار داشت: اتحادیه فرش دستبافت استان در تمامی نمایشگاه های بین المللی، داخلی و خارجی  شرکت می کند و تمام تولیدات طبق خواسته تجار تولید می شود و از روند خوبی برخوردار است.
ابطحی افزود: همچنین برای بازاریابی فرش تلاش شده است و در این زمینه از نظرات تجار داخلی و خارجی استفاده می کنیم و تلاش می شود تا در نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت داشته باشیم و به بحث کیفیت نیز توجه ویژه ای شده است.
مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف گلستان بیان داشت: فرش ترکمن رتبه اول کیفیت را رد نمایشگاه بین المللی فرش کسب کرده است.
وی بالا بودن قیمت تولیدات را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: بالا بودن قیمت مواد اولیه از جمله دلایل بالا بوبدن قیمت تولیدات است که راقبت با محصولات خارجی را با مشکل مواجه می کند.
وی تاکید کرد: باید قیمت مواد اولیه کاهش یابد تا بتوانیم از بافنده حمایت بیشتری شود و قدرت رقابت بیشتری داشته باشیم.
ابطحی گفت: در حال حاضر برای فرش های ترکمن هم از رنگ های خوشرنگ و ثابت و هم از مواد اولیه با کیفیت استفاده می شود و برای اطمینان مشتری فرش هایی که از سوی اتحادیه به فروش می رسد دارای ضمانت است.
سالانه بین 20 تا 23 هزار متر مربع فرش در استان بافته می شود که چهار تا شش هزار متر مربع آن صادراتی است و فرش های بافته شده در استان شامل قالی، قالیچه، گبه، فرش ترکمن و فرش بزرگ پارچه است.
فرش های صادراتی گلستان بیشتر مربوط به "تکه لر" واقع در شرق استان است  و در حال حاضر، 39 کارگاه غیر متمرکز فرش در استان گلستان فعالیت دارند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2476.html )