عنوان خبر:بازديد از منطقه عملياتي «كربلاي4» برای اولین بار
يكشنبه 15 اسفند 1389 - 22:44:56


دبير ستاد مركزي راهيان نور از راه‌اندازي يادمان عمليات «كربلاي 4» با عنوان «علقمه» در حاشيه اروند رود خبر داد و گفت:
با راه اندازي اين يادمان، زائران راهيان نور براي نخستين بار از منطقه عملياتي «كربلاي4» بازديد مي‌كنند.



جواد تاجيك در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: «كربلاي 4» يكي از عمليات‌هاي بزرگ دوران دفاع مقدس بود كه تاكنون به طور مشخص، داراي يادمان نبوده و به زائران كاروان‌هاي راهيان نور معرفي نشده بود.
وي ادامه داد: حدود 2 سال گذشته، كارشناساني با هماهنگي سپاه و مسئولان فرمانداري خرمشهر براي تعيين نقطه‌اي براي يادمان «كربلاي 4» فعاليت خود را آغاز كردند؛ به فضل خدا با همكاري سپاه خوزستان، فرمانده مرزباني كشور، راويان و رزمندگان لشكر 32 انصار الحسين (ع) همدان و حمايت ستاد مركزي راهيان نور منطقه عملياتي «كربلاي 4» ساماندهي و با عنوان «علقمه» نامگذاري شد.
دبير ستاد مركزي راهيان نور از فضاسازي معنوي در اين منظقه خبر داد و خاطرنشان كرد: يادمان منطقه عملياتي «كربلاي 4»، جايي است كه نيروهاي لشكر 32 انصار الحسين (ع) همدان، لشكر 33 المهدي (ع) فارس و گردان اين لشكر به فرماندهي شهيد «مرتضي جاويدي» در اين محور عمل كردند و رزمندگان اين لشكرها براي روايتگري حضور پيدا مي‌كنند.
وي با اشاره به خصوصيات اين منطقه يادماني، گفت: در اين منطقه چند ساختمان از دوران دفاع مقدس باقي مانده است كه محل استقرار و ديده‌باني رزمنده‌ها بود؛ در اين ساختمان‌ها دست‌نوشته رزمندگان و آثار گلوله و خمپاره هنوز باقي مانده است و از معدود ساختمان‌هاي باقي‌مانده و تخريب نشده دوران دفاع مقدس به شمار مي‌رود؛ اميدواريم حفظ اين نقطه در برنامه‌هاي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس قرار گيرد.
تاجيك يادآور شد: علاوه بر اين ساختمان‌ها در حاشيه اروندرود و خروجي خرمشهر به سمت آبادان، چند شناور و قايق به گِل نشسته از دوران دفاع مقدس وجود دارد كه هنوز آثار گلوله‌ روي آن مشاهده مي‌شود و زائران مي‌توانند از اين نقطه بازديد كنند.
وي بيان داشت: عمليات «كربلاي 4» در تاريخ 3 دي 1365 از محدود جزيره مينو در خرمشهر تا منطقه عمومي شلمچه به اجرا درآمد؛ اين يادمان در وسط خط محوري قرار دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2486.html )