عنوان خبر:جنگل نقش مهم و اساسي در زندگي انسان دارد
يكشنبه 15 اسفند 1389 - 23:03:43


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
امروزه منابع طبيعي و جنگل ها نقش مهم و اساسي در زندگي انسان و جامعه دارد.



به گزارش ايرنا، آيت اله 'سيدكاظم نورمفيدي' روز يكشنبه در نخستين روز از آغاز هفته منابع طبيعي و در مراسم درختكاري در پارك جنگلي قرق در گفت و گو با ايرنا افزود: بر اين اساس همه ما بايد در مسائل منابع طبيعي تفكر كنيم و كاري كنيم كه اين جنگل ها و عرصه هاي منابع طبيعي كه يك نعمت خدادادي و الهي است، براي ما و نسل هاي آينده حفظ شود.
وي تصريح كرد: بي شك درخت يك نعمت ارزشمند براي ما محسوب مي شود زيرا درختان سموم آلاينده در فضا را جذب مي كنند و باعث پاكسازي هوا شده و از سوي ديگر نيز اكسيژن كه مورد نياز بشر است را توليد مي كنند.
وي خاطرنشان كرد:‌ خداوند در زير همين زميني كه ما براي آن بسيار هزينه مي كنيم، كانال كشي كرده تا زماني كه باران مي آيد، اين آبها جذب و به منابع زيرزميني منتقل شود و يك منبع براي انسان باشد و از سوي ديگر وجود اين جنگل ها باعث جلوگيري از فرسايش خاك و ايجاد سيل و سيلاب مي شود.
وي ادامه داد: جنگل ها و درختان يك پشتوانه مهم و اساسي براي كشاورزي به خصوص در منطقه ما كه هم كشاورزي و هم داراي جنگل مي باشد،‌ محسوب مي شود.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: همين خاكي كه ما به سادگي بر روي آن پا مي گذاريم، براي ما بسيار ارزشمند است و اگر كمي توجه داشته باشيم، متوجه مي شويم كه هنگامي كه باران شديد مي آيد، وجود درختان جنگلي سبب مي شود كه خاك سرازير نشود و باعث ايجاد سيلاب نگردد.
آيت اله نورمفيدي گفت: بايد زمين هاي كشاورزي دور تا دورش درختكاري شود، زيرا بدون شك منافع درخت و درختكاري بسيار زياد است و همه بايد نسبت به مساله كاشت درخت به خصوص در اين ايام توجه خاص و ويژه اي داشته باشيم.
به گفته نورمفيدي، ما بايد ضمن حفاظت از جنگل ها، درختان، عرصه ها و منابع طبيعي، قدردان و شكرگذار اين نعمت خداوندي باشيم تا لطف خدا بيش از پيش شامل حال همه ما گردد.
به گزارش ايرنا، در نخستين روز از هفته منابع طبيعي از سوي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گلستان، مراسم روز درختكاري با حضور نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان، استاندار گلستان، مديران كل و روساي ادارات مختلف و فرماندار گرگان، دانش آموزان و قشرهاي مختلف مردم در پارك جنگلي قرق برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2490.html )