عنوان خبر:آيت اله نورمفيدي: ملت ايران در روز قدس در سراسر كشور به صحنه مي آيند
يكشنبه 7 شهريور 1389 - 18:04:13


آيت اله 'سيدكاظم نورمفيدي' در آستانه روز جهاني قدس،‌ با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب،‌ حمايت از فلسطين را براي جمهوري اسلامي و ملت ايران، مسئله اي عقيدتي دانست و افزود: مسئله فلسطين، براي ما و مردم ما، يك تاكتيك و حتي استراتژي سياسي نيست، بلكه مسئله دل و ايمان است.



براساس اعلام دفتر نماينده ولي فقيه در گلستان،‌ وي،‌ مهمترين راه دفاع از مردم مظلوم فلسطين را برپا كردن روز جهاني قدس دانست و افزود: تمام ملت و ملل اسلامي در سراسر جهان بايد دست به دست هم دهند تا متجاوزين را بيرون كنند و اين يك تكليف شرعي و اسلامي است.
آيت اله نورمفيدي با اشاره به روز جهاني قدس به عنوان الگويي اسلامي از سوي امام راحل اضافه كرد: امام خميني (ره) در اوج قدرت نظام ستم شاهي، افشاگر روابط پنهان رژيم شاه و اسراييل بود و مقابله با خطر اسراييل براي جهان اسلام را بسيار جدي و پي گيرانه دنبال مي كرد.
امام جمعه گرگان ادامه داد: ايشان از همان آغاز، وجهه اسلامي و بُعد اعتقادي مبارزه با اسراييل را كارسازترين روش براي بسيج ملت مظلوم فلسطين و جلب حمايت امت اسلام از آنان معرفي كرد.
آيت اله نورمفيدي يادآور شد: حضرت امام (ره) با رويكردي آگاهانه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز قدس ناميدند و فرمودند روز قدس يك روز جهاني است، روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است، روز حيات اسلام است، از اين رو امروز مسئله فلسطين يكي از مهمترين مسايل جهان اسلام است و از سوي ديگر يكي از اساسي ترين چالش هاي سياست خارجي استكبار جهاني به شمار مي رود.
امام جمعه گرگان درباره مطرح شدن طرح هاي دروغين بيگانگان براي ايجاد صلح در فلسطين اظهار داشت: تجربه تاريخي نشان داده است كه مسئله فلسطين در پشت ميز مذاكره حل نشده و كمترين اثر جريان سازش كه استكبار جهاني آن را طراحي كرده، خروج رژيم صهيونيستي از بحران عدم مشروعيت است.
وي تصريح كرد: ‌بنابر اين هر گونه راهكاري كه به گونه اي رژيم اشغالگر را به رسميت شناخته و بر سر حقوق ملت فلسطين معامله كند، پذيرفتني نيست و در حال حاضر راهكار اصلي، همان است كه فرزندان قهرمان فلسطين و جريان انتفاضه در پيش گرفته اند.
امام جمعه گرگان با اشاره به اهميت حضور گسترده مردم در مراسم راهپيمائي روز جهاني قدس گفت: با اين حضور گسترده در اين راهپيمائي و اجتماعات بزرگ و عظيم اين چنيني، ريشه اين غده سرطاني (اسرائيل) بزودي از بين خواهد رفت.
آيت اله نورمفيدي خاطرنشان كرد: اين اجتماعات و حضور گسترده مردم در اين مراسم در بلاد اسلامي در كنار ساير بلاد اسلامي جهان، اين موضوع را تحقق خواهد بخشيد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-250.html )