عنوان خبر:ايدز بخش اعظم بودجه‌ كشورها را به خود اختصاص داده است
يكشنبه 15 اسفند 1389 - 23:06:15


معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت:
ايدز بخش اعظم بودجه‌ كشورها را به خود اختصاص داده است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، سياوش مقصودلواسترآبادي صبح امروز در جمع كارشناسان مركز بهداشت شهرستان گرگان ضمن تشريح فعاليت‌هاي صورت گرفته مركز بهداشت استان اظهار داشت: اين مركز با برگزاري چهار جلسه كميته تخصصي بيماري‌ها و ايدز در سال جاري و مشاركت ادارات مرتبط در راستاي حمايت از بيماران مبتلا به اچ‌اي‌وي اقدام كرده است.
وي تصريح كرد: همچنين كارگاه آموزشي ايدز و احتياطات استاندارد در شهرستان‌هاي استان به منظور ارتقاي سطح آگاهي پرسنل به اجرا درآمده است و نيز برگزاري دو كارگاه در مركز بهداشت استان براي داروي IMOD و اختلالات جنسي از ديگر فعاليت‌هايي است كه در اين راستا صورت گرفته است.
مقصودلواسترآبادي از راه‌اندازي مركز مشاوره زنان آسيب‌پذير در دو شهرستان گرگان و گنبدكاووس خبر داد و يادآور شد: ايدز متوسط عمر را كاهش مي‌دهد و تاكنون تعداد زيادي كودك يتيم ناشي از ايدز به جاي مانده است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گلستان از راه‌اندازي مركز مشاوره اچ‌آي‌وي در شهرستان گميشان و مراوه‌تپه و اجراي برنامه‌هاي مداخلاتي در افزايش شناسايي بيماران در افراد در معرض خطر خبر داد.
وي افزود: سه دهه از شناخت بيماري ايدز مي‌گذرد و حدود 40 ميليون نفر با ابتلاي به اين ويروس زندگي مي‌كنند و 30 ميليون نفر نيز اكنون از اين بيماري جان باخته‌اند.
مقصودلواسترآبادي با بيان اينكه عفونت اچ‌اي‌وي به نژاد، منطقه يا كشور خاصي مربوط نمي‌شود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر هيچ كشوري، منطقه و نقطه‌اي در جهان يافت نمي‌شود كه آلوده به بيماري ايدز نباشد و هيچ مرز جغرافيايي، جنسي، نژادي و سني مانع از بروز اين بيماري نمي‌شود.
به گفته وي رؤساي مراكز مديريت بيماري‌ها و تحقيقات ايدز ايران از فعالان در عرصه علم و فناوري و حوزه پيشگيري از بيماري ايدز مركز بهداشت استان تقدير كردند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2501.html )