عنوان خبر:راه‌اندازي مركز مشاوره زنان آسيب‌پذير در گرگان و گنبدكاووس
يكشنبه 15 اسفند 1389 - 23:06:21


معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گلستان از راه‌اندازي مركز مشاوره زنان آسيب‌پذير در دو شهرستان گرگان و گنبدكاووس خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، سياوش مقصودلواسترآبادي صبح امروز در جمع كارشناسان مركز بهداشت شهرستان گرگان اظهار داشت: علاوه بر اختصاص بخش اعظم بودجه‌هاي كشورها به ايدز موجب شده حتي برخي از آنها خالي از سكنه شوند .
وي ضمن تشريح فعاليت‌هاي صورت گرفته مركز بهداشت استان تصريح كرد: اين مركز با برگزاري چهار جلسه كميته تخصصي بيماري‌ها و ايدز در سال جاري و مشاركت ادارات مرتبط در راستاي حمايت از بيماران مبتلا به اچ‌اي‌وي اقدام كرده است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت: همچنين كارگاه آموزشي ايدز و احتياطات استاندارد در شهرستان‌هاي استان به منظور ارتقاي سطح آگاهي پرسنل به اجرا در آمده است و نيز برگزاري دو كارگاه در مركز بهداشت استان براي داروي IMOD و اختلالات جنسي از ديگر فعاليت‌هايي است كه در اين راستا صورت گرفته است.
مقصودلواسترآبادي يادآور شد: ايدز متوسط عمر را كاهش مي‌دهد و تاكنون تعداد زيادي كودك يتيم ناشي از ايدز به جاي مانده است. معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گلستان از راه‌اندازي مركز مشاوره اچ‌آي‌وي در شهرستان گميشان و مراوه‌تپه و اجراي برنامه‌هاي مداخلاتي در افزايش شناسايي بيماران در افراد در معرض خطر خبر داد.
وي افزود: سه دهه از شناخت بيماري ايدز مي‌گذرد و حدود 40 ميليون نفر با ابتلاي به اين ويروس زندگي مي‌كنند و 30 ميليون نفر نيز اكنون از اين بيماري جان باخته‌اند.
مقصودلواسترآبادي با بيان اينكه عفونت اچ‌اي‌وي به نژاد، منطقه يا كشور خاصي مربوط نمي‌شود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر هيچ كشوري، منطقه و نقطه‌اي در جهان يافت نمي‌شود كه آلوده به بيماري ايدز نباشد و هيچ مرز جغرافيايي، جنسي، نژادي و سني مانع از بروز اين بيماري نمي‌شود.
به گفته وي روساي مراكز مديريت بيماري‌ها و تحقيقات ايدز ايران از فعالان در عرصه علم و فناوري و حوزه پيشگيري از بيماري ايدز مركز بهداشت استان تقدير كردند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2502.html )