عنوان خبر:33 هكتار زمين تصرف شده در گلستان به بيت‌المال بازگردانده شد
دوشنبه 8 شهريور 1389 - 21:03:00


پرهام جانفشان امروز در گرگان با بيان اينكه حفاظت از زمين‌هاي دولتي يكي از مهم‌ترين وظايف سازمان مسكن و شهرسازي است، اظهار داشت: اين سازمان با پيگيري‌هاي حقوقي و قانوني زمين‌هاي دولتي را از زمين‌خواران بازپس گرفته و براي انجام پروژه‌هاي مختلف از جمله احداث مسكن به كار مي‌گيرد.



وي با اشاره به وظيفه سازمان مسكن و شهرسازي در تهيه زمين براي اجراي پروژه‌ها تصريح كرد: در شش ماهه ابتدايي سال جاري 112 هكتار زمين از محل اعتبارات ماده 10 زمين شهري، اعتبارات وزارتخانه و يا در نتيجه تعامل و توافق با مالكان توسط سازمان مسكن و شهرسازي تملك و به منظور اجراي پروژه‌هاي عمراني استفاده و يا در اختيار سرمايه‌گذاران قرار گرفت.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان گلستان همچنين از افزايش تعداد ادارات استاني سازمان مسكن و شهرسازي در شش ماهه اخير خبر داد و گفت: در طول اين مدت سه اداره شهرستاني مسكن و شهرسازي در سال 1387 به 11 اداره افزايش يافت.
به گفته جانفشان با راه‌اندازي دو اداره مسكن و شهرسازي در شهرستان‌هاي گميشان و مراوه‌تپه صددرصد شهرستان‌هاي استان داراي اداره مسكن و شهرسازي خواهند شد.
وي تاكيد كرد: با راه‌اندازي اين ادارات و با تفويض اختيار به مديران شهرستاني از اين پس همه امور مربوط به مسكن مهر و استفاده از تسهيلات بانكي در شهرستان‌ها قابل پيگيري است و ضرورتي براي مراجعه به مركز استان وجود نخواهد داشت.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان گلستان همچنين به روز كردن شبكه آي‌تي سازمان مسكن و شهرسازي را يكي از اقدامات زيربنايي صورت گرفته در طي شش ماهه اخير عنوان كرد و گفت: با اين اقدام اتصال سازمان مسكن و شهرسازي به شاهراه‌هاي اطلاعاتي و شبكه دولت برقرار شده و كارمندان اين سازمان قادر هستند تا خدمات مورد نياز مردم استان را با سرعت مناسبي به انجام برسانند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-256.html )