عنوان خبر:بیماریهای قلبی نخستین علت مرگ و میر در گلستان
پنجشنبه 19 اسفند 1389 - 23:19:19


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیماریهای قلبی و عروقی را نخستین علت مرگ و میر در استان اعلام کرد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، شهریار سمنانی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان افزود: بر اساس آمار ثبت مرگ استان در سال گذشته از چهار هزار و 769 مورد مرگ ثبت شده، دو هزار و 280 مورد ناشی از بیماری های قلبی عروقی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: قریب به 47.5 درصد مرگ ها در کشور ناشی از بیماریهای قلبی عروقی هستند.
وی تصریح کرد: تغذیه ناسالم، کم تحرکی، چاقی و استعمال دخانیات به عنوان علل اصلی بیماری های قلبی عروقی شناخته شده ‌اند.
به گفته وی، کارکنان ادارات و کارخانجات که نیمی از ساعات خود را در محیط کار به سر می برند بیش از سایر اقشار جامعه در معرض این عوامل هستند که با اصلاح این عوامل می توان تا 80 درصد از بروز این بیماری ها و مرگ های ناشی از آن جلوگیری کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، از تصویب برنامه نهادینه کردن ورزش در ادارات کل سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح به منظور پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی در شورای سلامت استان مصوب شده است.
سمنانی اظهار داشت: برگزاری جلسات هماهنگی با رابطان ورزشی ادارات و ابلاغیه استاندار گلستان به تمامی دستگاههای اجرایی در راستای اختصاص پاس ورزشی در ساعت اداری به کارکنان از دیگر اقدامات مورد نظر در این برنامه ورزشی بود.
به گفته وی، این برنامه ها از سوی مرکز بهداشت استان و با همکاری سازمان های تربیت بدنی، آموزش و پرورش و معاونت دانشجویی فرهنگی تهیه شد که پس از طرح و تصویب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در حال اجراست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2668.html )