عنوان خبر:ايجاد 48 کلینیک گیاه پزشکی در گلستان
پنجشنبه 19 اسفند 1389 - 23:20:23


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت:
تاکنون در کل نقاط استان 48 کلینیک گیاه پزشکی ایجاد شده و در هر مرکز خدمات ترویج کشاورزی مناطق مختلف روستائی استان یک کلینیک دایر کرده ایم.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر در گرگان، اسماعیل متکی عصر پنجشننبه در بازدید از این مراکز افزود: تعداد 144 نفر نیروی متخصص و کارشناس به مسائل کشاورزی مشغول خدمت رسانی به کشاورزان عزیز استان هستند.

وی اظهار داشت: این کلینیک ها که بخش خصوصی هستند از طرف این مدیریت با آنها به منظور بررسی آفات و بیماریهای محصولات کشاورزی قرارداد منعقد شده اما در مجموع تعداد این کارشناسان با توجه به نیاز مزارع کم است.

متکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر یک از این کارشناسان حدود 533 هکتار از مزارع و 355 هکتار از باغات را تحت پوشش قرار می دهند که در برابر اراضی تحت پوشش استان تعداد این کارشناسان پاسخگوی نیاز استان نیست.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت آب و هوایی استان و ریزش های جوی پشت سر هم در حال حاضر شرایط را برای رشد آفات و بیماریهای گیاهی مساعد کرده است.
این مسئول بخش کشاورزی یادآور شد: از اینرو باید به سراغ مبارزه شیمیایی برویم و کشاورزان عزیز باید توجه داشته باشند که نوع سم و میزان مصرف آن را با کارشناسان مربوطه هماهنگ کنند.
گلستان 600 هزار هکتار اراضی کشاورزی و زراعی دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2684.html )