عنوان خبر:مهمترين چالش ايران با دنياي غرب در اصل اسلام است
پنجشنبه 19 اسفند 1389 - 23:20:33


عضو هيئت علمي موسسه آموزشي پژوهشي حضرت امام (ره) در گرگان، مهمترين چالش كنوني نظام جمهوري اسلامي را با دنياي غرب در اصل اسلام و وجود ائمه دانست .



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا ،حجت الاسلام دكتر 'سيد محمود نبويان' عصر روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري گلستان اظهارداشت: دشمنان نظام، اساس اسلام را هدف گرفته اند و دنبال براندازي انقلاب اسلامي و ايجاد نظام جديد هستند و ما بايد در تحليل ها اشتباه نكنيم و دوباره به صحنه سياسي كشور برگرديم.
وي افزود: از اول انقلاب اسلامي دسائس و تحريم هايي از طرف دشمنان به ما تحميل شده كه با تدابير و قدرت رهبر معظم انقلاب مهار شده است.
نبويان ادامه داد: هر تهديدي كه نسبت به اين سوال مهم كه چرا نظام غرب دست بردار نظام الهي ايران نيستند، داده مي شود، غلط است و فقط پاسخ قرآن صحيح است و مهمترين مساله اي است كه مسئولان بايد بر روي آن سرمايه گذاري و كار كنند.
وي تصريح كرد: امروز مهمترين مساله آن است كه انقلاب اسلامي جهان بيني به دنيا عرضه كرده كه جهان بيني حاكم بر دنيا را به چالش كشيده و باعث شده جهان بيني اسلامي در برابر جهان بيني ديگر بايستد.
به گفته نبويان، انديشه مقابل اسلام، انديشه ليبراليسم است كه بر كل زندگي حاكم شده كه به دين اجازه ورود به زندگي را نمي دهد.
وي گفت: سكولاريسم به معناي جدايي دين از همه حوزه هاي فكري و عملي است و دين حق دخالت در پديده هاي فيزيكي را ندارد و اين روح انديشه مدرن است كه در مبنا قرار دارد.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مشكل ما اين است كه نمي توانيم علوم انساني را عملي و اجرايي كنيم و وظيفه داريم كه براي آن نرم افزاري تعريف كنيم زيرا كه اين بخش نيازمند تحولي جديد مي باشد.
نبويان، حق حاكميت را از آن خدا دانست و افزود: اين انديشه و تمدن ضد دين باعث شده كه عده اي وسط صحنه آورده شوند و آزادي مورد نظر آنها به يك نوع باور بالاتر از خدا تبديل شده است.
وي گفت: علت اينكه در حال حاضر مشكلات رهبري بيش از امام است وجود همين انديشه ها در جامعه و دنياي غرب مي باشد كه در حقيقت بايد با جانبازان و سرداران سپاه اسلام بجنگند.
نبويان اظهارداشت: بعد از حادثه 25 بهمن امسال، بسياري از افرادي كه در اين فتنه ها دست داشتند ناچار شدند كه اين فتنه ها را محكوم كنند.
عضو هيئت علمي موسسه آموزشي پژوهشي حضرت امام (ره) گفت: عقبه فكري بسياري از مجمع روحانيون مبارز، سرمنشا بسياري از فسادها در كشور است و جاي سوال دارد كه چرا برخي از مجلس نشينان به ملاقات سران فتنه مي روند و بايد با آنها برخورد شود.
نبويان افزود: سران دولت سابق معتقد بودند براي نجات كشور بايد وابسته به نظام غرب بود اما در حال حاضر به جايي رسيده ايم كه بسياري از وزيران خارجه كشورها براي مذاكره با رهبران نظام ايران، وقت ملاقات دو دقيقه اي مي خواهند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2686.html )