عنوان خبر:رئيس‌جمهور در جمع راهپيمايان و نمازگزاران روز قدس: كسي حق ندارد حتي قطعه‌اي از فلسطين را معامله كند ، هدف دولت آمريكا از مذاكرات سازش پيروزي در انتخابات است
شنبه 13 شهريور 1389 - 00:16:51


رييس جمهوري اسلامي ايران با تأكيد بر اينكه هيچ‌كس حق ندارد حتي قطعه اي از سرزمين فلسطين را با دشمنان معامله كند، سه هدف از آغاز مذاكرات سازش را تشريح كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه امروز تهران كه در جمع مومنين روزه‌دار و راهپيمايان روز قدس تهران ايراد شد، پيدايش رژيم صهيونيستي را نتيجه غفلت تاريخي دولت هاي منطقه و مسلمان دانست تصريح كرد: اين رژيم جعلي با مقدمه دروغ و با زور سلاح و كشتار مردم بيگناه تشكيل شده است.



رييس جمهور به رسميت شناختن اين رژيم جعلي در سازمان ملل را بزرگترين جنايت تاريخي قرن ارزيابي كرد و گفت: در 60 سال اخير و پس از به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي ميليون‌ها نفر از سرزمين‌هاي خود آواره شدند. صدها هزار نفر درآرزوي بازگشت به سرزمين‌هاي خود از دنيا رفتند.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد براينكه فلسفه وجودي رژيم صهيونيستي به زير سئوال رفته و دروغ بزرگ افشا شده است، افزود: هدف اين رژيم جعلي تصرف سرزمين‌هاي اسلامي از نيل تا فرات يعني اشغال همه منطقه است.

ادعاي صهيونيست ها براي برقراري حكومت قوم يهود دورغ است

رييس جمهور گفت: در طول 60 سال اخير رژيم صهيونيستي با حمايت سردمداران برخي كشورهاي غربي به خود جرأت داده است تا كشورهاي آزاده و عدالت‌طلب را تهديد كند به‌طوري كه پنج جنگ بزرگ به راه انداخته و صدها هزار انسان را بي‌خانمان كرد.

دكتر احمدي نژاد افزود: اين رژيم جعلي امروز با استفاده از بمب‌هاي ممنوعه و تجهيزات پيشرفته نظامي اقدام به تهديد ساير كشورها كرده و از سوي ديگر مانع ارسال آب و دارو براي مردم غزه و فلسطين شده است و به كشتي‌هاي حامل كمك‌هاي انساني در آب‌هاي آزاد حمله مي‌كند و كاركنان كشتي را يا به اسارت مي‌گيرد و يا مي‌كشد.

رييس جمهور با بيان اينكه رژيم اشغالگر صهيونيستي امروز به خود اجازه مي‌دهد كه ساير ملت‌ها را تحقير كند، گفت: اين رژيم به دروغ ادعا مي‌كند كه به دنبال برقراري حكومت قوم يهود است، حكومتي كه در اصل به كام صهيونيست‌هاي بي‌آبرو است. در حالي كه قوم يهود بيشترين ضربه را از صهيونيست‌هايي كه نماد نژادپرستي هستند خورده است وادعا ي حمايت از قوم يهود بهانه اي بيش نيست.

انجام گسترده‌ترين مفاسد اخلاقي توسط رژيم صهيونيستي

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه گسترده‌ترين مفاسد اخلاقي به دست رژيم جعلي صهيونيستي صورت مي‌گيرد، به‌گونه‌اي كه ديگر هيچ فرهنگ انساني در امان نيست، خاطرنشان كرد: اين رژيم خود مي‌داند كه دوامش تنها بر اساس تهديداتي است كه انجام مي‌دهد. اين رژيم دوام خود را در تخريب فرهنگ ملت‌ها جست‌وجو مي‌كند. حاميان صهيونيست ها اين رژيم را برپا كرده‌اند تا بتوانند از طريق اين رژيم جعلي به اهداف شوم خود دست پيدا كنند.

رييس جمهور در ادامه به حمايت‌هاي برخي سران كشورهاي غربي از رژيم اشغالگر قدس اشاره كرد و گفت: سران دول غربي امروز در حالي ادعاي حقوق بشر دارند كه از جنايت هاي رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي به طور كامل حمايت مي‌كنند. آنها امروز با بي‌شرمي تمام، تاريخ و حوادث جنگ‌ها را تحريف مي‌كنند و زشت‌ترين اقدامات قرون وسطي را بدعت‌گزاري كرده‌اند و نمادهاي دروغين به نام هولوكاست بنا نموده‌ و معلمان خود را موظف كرده اند تا دانش‌آموزان را براي بازديد از اين نمادها به اين موزه ها ببرند.

رييس جمهور تصريح كرد: اين رژيم جعلي به بهانه‌هاي دروغين، سرزمين‌هاي فلسطينيان را اشغال كرده است و به بهانه اتفاقي كه در اروپا رخ داده است، در حال پركردن جيب شان از پول ساير ملت ها است . امروز در آمريكاي شمالي مي‌بينيد وقتي كسي مي‌خواهد رييس‌جمهور شود، بايد توسط اين رژيم جعلي گزينش شود.

دكتر احمدي نژاد افزود: رژيم صهيونيستي هنوز در حال باج گرفتن از برخي شركت‌هاي اروپايي و آمريكايي است و اخيراً نيز كشوري در شمال اروپا را متهم كرده اند كه مردمان اين رژيِم جعلي در بانك‌هاي آن كشور پول داشته‌اند و آنها نيز موظفند اين پول را به اين رژيم بازگردانند.

رييس جمهور تصريح كرد: امروز برخي سران كشورهاي غربي بيش از 1500 ميليارد دلار از جيب ساير ملت‌ها به اين رژيم جعلي كمك و آن را به سلاح‌هاي كشتار جمعي مجهز كرده‌اند و از سوي ديگر شعار حقوق بشر سر مي‌دهند ولي در برابر اين رژيم جعلي سكوت مي‌كنند.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: زشت‌ترين كار اين است كه برخي از كشورها روابط خود با ساير ملت‌ها و دولت‌ها را منوط به همكاري با رژيم صهيونيستي و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي كرده‌اند. دول غربي براي رژيمي كه روزانه مرتكب جنايت مي‌شود نه تنها هيچ‌گونه محدوديتي قائل نمي‌شوند بلكه به‌طور مطلق و تا حد بر باد دادن آبروي خود از آن حمايت مي‌كنند.

رژيم صهيونيستي ابزار و محور وحدت استعمارگران براي تسلط بر جهان

دكتر احمدي نژاد هدف از تأسيس رژيم صهيونيستي را ادامه دوران استعمار دانست و رد عين حال گفت: استعمارگران به خوبي مي‌دانند كه خاورميانه چهار راه جهان بوده و تسلط بر اين منطقه مقدمه‌اي براي تسلط بر جهان است بنابراين رژيم صهيونيستي را به عنوان ابزار سلطه بر جهان در اين منطقه تأسيس كرده‌اند.

دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي محور وحدت استعمارگران در برابر ملت‌ها و فرهنگ‌هاي متعالي و انساني است، گفت: يك استاد دانشگاه در آمريكا در مقاله‌اي صراحتاً عنوان كرده بود كه غرب خواهان كنار گذاشتن خدا و دين بوده و تنها يك محور "قدس" يعني انديشه صهيونيستي را براي خود نگه داشته است. اين سخن به معناي آن است كه استعمارگران براي رژيم صهيونيستي تقدس قائل بوده و همواره تأكيد دارند هرچه مي‌خواهيد انجام دهيد اما به صهيونيست‌ها چيزي نگوييد.

رژيم صهيونيستي با اعلام روز جهاني قدس در سراشيبي سقوط قرار گرفته است

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه صهيونيست‌ها نماد و تجلي فرهنگ مادي و انديشه ليبراليستي هستند، گفت: بايد ريشه رفتارهاي دنياي مادي را در رفتار رژيم صهيونيستي جست‌وجو كرد. استعمارگران 30 سال قبل جنايتكارترين جنايتكاران را صلح‌طلب و مظلوم جلوه دادند و با تبليغات و دروغ‌پردازي، هيمنه‌اي را درست كرده و بر سوريه به عنوان خط مقدم، سنگين‌ترين فشارها را وارد كردند. در اين زمان صهيونيست‌ها و اربابان آنها خودشان را براي جشن تسلط بر دنيا آماده كردند و همگان افسانه شكست‌ناپذيري اين رژيم را باور كردند.

رييس جمهور افزود: در چنين شرايطي انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) به پيروزي رسيد و با حركت ملت ايران، حضرت امام(ره) روز قدس را نامگذاري كردند و از آن زمان تاكنون رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط قرار گرفته است به‌طوري كه اقدامات بسياري را براي نجات اين رژيم انجام داده‌اند اما موفق نبوده‌اند.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به آغاز مجدد مذاكرات سازش خاطرنشان كرد: استعمارگران تاكنون چندين دور گفت‌وگو كردند، سازشكاران را پاي ميز مذاكره كشاندند، براي بازسازي خود به لبنان و غزه حمله كردند اما نتوانستند رژيم صهيونيستي را نجات دهند. دنيا بداند امروز فلسفه وجودي اين رژيم آشكار و دروغ‌هاي آنان افشا شده است.

رييس جمهور با اشاره به اهداف سلطه‌گران از تأسيس رژيم صهيونيستي، اظهار داشت: قرار بود رژيم صهيونيستي با تسلط بر نيل تا فرات، منافع سلطه‌گران را تأمين كند اما امروز اين رژيم براي بقاي خود، دور خود ديوار كشيده و حاميان او به منطقه لشكركشي كردند امروز هزينه اين رژيم از منافع آن براي بانيان تاسيس اين رژيم صهيونيستي بيشتر شده است.

هيچ كس حق ندارد حتي قطعه اي از سرزمين فلسطين را با دشمنان معامله كند

دكتر احمدي نژاد با طرح اين سؤال كه كساني كه به نمايندگي از ملت فلسطين به گفت‌وگو مي‌پردازند از كجا اين نمايندگي را به دست آورده و درباره چه چيزي مي‌خواهند صحبت كنند، گفت: هيچ‌كس حق ندارد قطعه‌اي از سرزمين فلسطين را بفروشد و البته ملت فلسطين و ملت‌هاي منطقه نيز به هيچ‌كس اجازه نخواهند داد حتي يك وجب از خاك سرزمين فلسطين را به دشمنان ببخشد.
رييس جمهور افزود: در حالي كه خانه‌هاي ملت فلسطين را اشغال و تخريب مي‌كنند و آنها را مي‌كشند، در گفت‌وگوهاي سازش درباره چه چيزي مي‌خواهند صحبت كنند؟

دكتر احمدي نژاد درباره ماهيت كساني كه به نام ميانجي در مذاكرات سازش حضور مي‌يابند، اظهار داشت: افرادي كه خود شريك دزد هستند، چطور مي‌توانند فضاي عادلانه‌اي را در مذاكرات ايجاد كنند؟ به نظر مي‌رسد ميانجي‌گران از اصرار بر گفت‌وگو سه هدف جمع‌آوري رأي در انتخابات آمريكا، ايجاد فرصت براي رژيم صهيونيستي و ايجاد بهانه‌اي براي سركوب بيشتر ملت فلسطين و حمله به كشورهاي همسايه را دنبال مي‌كنند.

هدف دولتمردان آمريكا از مذاكرات سازش، پيروزي در انتخابات است

رييس جمهور در خصوص جمع‌آوري رأي در انتخابات آمريكا از طريق مذاكرات سازش تصريح كرد: در نظام ليبرال دموكراسي، قدرت حرف اول را مي‌زند بر اساس اين نظام براي رسيدن به قدرت هر كاري مي‌توان انجام داد حتي مي‌توان بمب‌گذاري و تروريست‌‌ها را ساماندهي كرد. دولتمردان آمريكا با بازي كردن نقش ميانجي در گفت‌وگوهاي فلسطين مي‌خواهند اثبات كنند كه تغييري ايجاد كرده‌اند البته به احتمال زياد آنها در انتخابات آتي رأي مي‌آورند و نيازي به اين‌گونه اقدمات ناپسند نيست.

دكتر احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: آنها مي‌خواهند در انتخابات آمريكا با ظلم، دروغ و خيانت پيروز شوند ولي مطمئناً رأيي كه حاصل دروغ و جنايت باشد، جز در راه دروغ و جنايت هم به كار گرفته نخواهد شد.

رييس جمهور ايجاد فرصت براي رژيم صهيونيستي براي انجام جنايت‌هاي بيشتر و ايجاد بهانه براي سركوب بيشتر ملت فلسطين و حمله به كشورهاي همسايه را از ديگر اهداف مذاكرات سازش دانست و گفت: اين مذاكرات مرده به دنيا آمده است و مبنايي براي مذاكره وجود ندارد اگر به حقوق ملت فلسطين و وضعيت منطقه توجه نشود، اين مذاكرات نتيجه‌اي نخواهد داشت.

دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه سرنوشت فلسطين در سرزمين فلسطين و مقاومت ملت آن و نه در واشنگتن، پاريس و لندن تعيين خواهد شد، تصريح كرد: صهيونيست‌ها قدرتي ندارند و رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط قرار دارد و با هيچ ترفندي هم نجات نخواهد يافت.

ارتكاب جنايات جديد از سوي صهيونيست ها موجب تسريع سقوط اين رژيم مي شود

رييس جمهور با اشاره به اينكه امروز صهيونيست‌ها به دنبال ارتكاب جنايات جديدي هستند، گفت: اين جنايات جديد هم نه تنها آنها را نجات نخواهد داد بلكه سقوط اين رژيم را تسريع و جلو مي‌اندازد.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به جلوگيري رژيم صهيونيستي از درخواست متقاضيان براي خروج از محدوده اين رژيم، خاطرنشان كرد: عده زيادي در صف خروج از حاكميت رژيم صهيونيستي هستند. آنها افرادي را با وعده و وعيد به سرزمين‌هاي اشغالي آوردند و امروز براي خروج آنها شروط سنگيني مانند پرداخت ماليات تعيين كرده‌اند.

رييس جمهور با بيان اينكه ماهيت حزب صهيونيست در بين ملت‌ها رسوا شده است، خاطرنشان كرد: صهيونيست‌ها، حزب سياسي بسيار پيچيده و ضد انساني است كه بر مراكز ثروت، قدرت و رسانه‌هاي غرب مسلط هستند البته در اين زمينه دو نظريه وجود دارد مبني بر اينكه اين حزب ساخته و پرداخته غربي‌ها و بهانه سلطه آنهاست و يا اينكه صهيونيست‌ها بر مراكز قدرت غربي ها مسلط شده اند،هر كدام از اين نظريه‌ها درست باشد در نتيجه نهايي فرقي نمي‌كند.

مقاومت و ايستادگي تنها راه احقاق حق فلسطينيان

دكتر احمدي‌نژاد در بخشي ديگر از سخنان خود خطاب به ملت فلسطين گفت: شما عدالت‌خواهان جهان را روسفيد كرديد بدانيد تنها راه احقاق حق، ايستادگي و مقاومت است و سلطه‌گران از مقاومت ملت فلسطين هراس دارند، سرنوشت فلسطين فقط از مسير مقاومت و ايستادگي ملت فلسطين رقم خواهد خورد.

رييس‌جمهور افزود: وعده خدا مبني بر پيروزي جبهه عدالت‌طلبان حق بوده و اين پيروزي نزديك است البته مقاومت سخت است اما تحقق اهداف بزرگ جز با عبور از مسيرهاي سخت ممكن نيست.

دكتر احمدي‌نژاد خطاب به ملت‌هاي منطقه خاورميانه اظهار داشت: امروز ملت‌هاي منطقه ثمره مقاومت را مي‌چشند. عزت و عظمت در ايستادگي، پافشاري بر اصول و ارزش‌هاي الهي به دست مي‌آيد. قدرت حقيقي در دست ملت‌هاست و اگر ملت‌ها به صحنه بيايند بزرگترين قدرت‌هاي شيطاني هم شكست مي‌خورند. هوشيار باشيد و آمادگي خود را حفظ كنيد تا در زمان مقرر مأموريت اصلي خود را انجام دهيد.

رييس‌جمهور خطاب به سران كشورهاي عربي و اسلامي خاطرنشان كرد: از سرنوشت 60 سال گذشته فلسطين و از مذاكرات و عقب‌نشيني‌ها عبرت بگيريد، با ملت خود روراست باشيد، حق نداريد براي سرنوشت ملت فلسطين كه سرنوشت اسلام، بشريت و ملت‌هاي منطقه است، با دشمنان گفت‌وگو كنيد. اگر جسارت نداريد، بگذاريد مردم كشورتان آزاد باشند زيرا ملت‌هاي منطقه مي‌توانند رژيم صهيونيستي را از صحنه روزگار پاك كنند. به جاي اينكه به آمريكا و غرب تكيه كنيد، به خدا، ملت‌هاي اسلامي و ارزش‌هاي الهي متكي باشيد زيرا امروز دولت‌هاي آمريكايي و اروپايي در بن‌بست و ضعف قرار گرفته‌اند و به دنبال نقطه اتكا هستند.

وي افزود: خيال مي‌كنيد با توسل به آمريكا مي‌توانيد رأي بياوريد؟ مطمئناً اگر در هر كشوري انتخابات آزاد برگزار شود، چهره‌هاي ضد استعماري، ضد صهيونيست و ضد استكباري رأي خواهند آورد.

رييس‌جمهور با اشاره به حمايت بسياري از كشورهاي مستقل از مواضع جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: بسياري از دولتمردان كشورهاي مستقل اهداف و مواضع ملت ايران را دنبال مي‌كنند اما شرايط به آنها اجازه ابراز اين سخنان را نمي‌دهد. در يكي از كشورهاي مستقل كه در آمريكاي جنوبي قرار دارد، با فشار صهيونيست‌ها به دروغ عليه ايران جوسازي و تبليغات گسترده‌اي شده بود كه امروز همه اين تبليغات با شكست مواجه شده است و مردم و دولت اين كشور به‌طور كامل از مواضع ملت ايران حمايت مي‌كنند.

دكتر احمدي‌نژاد خطاب به كشورهاي مستقل گفت: محكم باشيد، بايستيد و از مستكبران نهراسيد. مستكبران ببرهايي كاغذي و هيمنه‌اي توخالي و رفتني هستند. بايد با ايستادگي در برابر ظلم و با ريشه‌كن كردن دشمن، برادري را جايگزين كرد و بدانيد هركس كه بترسد، جزو خسارت‌ديدگان خواهد بود.

پايبندي به منشور ملل متحد راه حل موضوع فلسطين

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به برخي دولت‌هاي غربي و آمريكايي تصريح كرد: راه‌حل ملت ايران براي حل موضوع فلسطين پايبندي به منشور سازمان ملل متحد است كه خودتان آن را نوشته و تنظيم كرديد. در اين منشور براي همه ملت‌ها حق تعيين سرنوشت به عنوان حقوق اساسي و اوليه همه ملت‌ها تعيين شده است. بنابراين اجازه دهيد در فلسطين رفراندوم آزاد برگزار شود تا ملت اين سرزمين سرنوشت خود را تعيين كنند.

دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه به زودي سران رژيم صهيونيستي در دادگاه عدالت ملت‌ها محاكمه خواهند شد، گفت: دول غربي چرا ملت‌هاي خود را تحقير مي‌كنند و با هزينه بسيار موجب كشتار انسان‌ها مي‌شوند؟ چرا آبروي ملت‌هاي خود را مي‌بريد؟ اگر به دموكراسي پايبند هستيد در كشورهاي خود رفراندوم برگزار كنيد تا مشخص شود مردم چقدر با سياست‌هاي شما موافق هستند.

رييس‌جمهور در ادامه با پيشنهاد راه‌حلي به دولت‌هاي غربي و آمريكايي براي حل موضوع فلسطين، خاطرنشان كرد: همان‌طور كه با دغل كاري رژيم منحوس صهيونيستي را تأسيس كرديد، همانطور اين رژيم را به هرجا كه مي‌خواهيد منتقل كنيد و مي‌توانيد يكي از كشورهاي خود و يا سرزميني را به آنها واگذار كنيد.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: اگر به دنبال رابطه پايدار، عادلانه و دوستانه هستيد بايد دست از حمايت رژيم صهيونيستي برداريد. اگر نمي‌توانيد اين كار را انجام دهيد، حداقل جلوي ملت‌ها و رسانه‌هاي خود را نگيريد و اگر دست از حمايت برنداريد و به رفتار خود ادامه دهيد، مطمئن باشيد هركس از اين رژيم منحوس حمايت كند، شريك جرم رژيم صهيونيستي در دادگاه ملت‌ها خواهد بود.

رييس‌جمهور با اشاره به سخنان برخي از سران صهيونيست‌ها مبني بر اينكه در دو هزار و 500 سال گذشته فلسطين سرزمين اجداد ما بوده است، خاطرنشان كرد: غربي‌ها بدانند اگر اين منطق را بپذيرند هيچ مرز جغرافيايي و سياسي در امان نخواهد بود و حتي مرزهاي آمريكا هم در هم خواهند شكست و بي‌ترديد اگر اين منطق همگاني شود، غرب بيش از ديگران ضرر خواهد كرد.

درصورت اعلام برائت غربي ها از صهيونيست ها، ملت‌ها فرصت جبران به آنها مي دهند

دكتر احمدي‌نژاد افزود: ممكن است غربي‌ها چنين تصور كنند كه اگر رژيم صهيونيستي از بين برود، آنها هم از بين خواهند رفت. در حالي كه ملت‌هاي منطقه بزرگوار هستند، مطمئناً اگر از رژيم صهيونيستي اعلام برائت كرده و دست از حمايت از آنها بردارند، ملت‌هاي منطقه فرصت و اجازه جبران خواهند داد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تهديدات رژيم صهيونيستي مبني بر حمله به ايران گفت: اين‌گونه تهديدات نشان‌دهنده موجوديت، هويت و مأموريت صهيونيست‌ها است. اما بايد بدانند كه نه تنها رژيم صهيونيستي، بلكه اربابان آنان هم كوچك‌تر از آن هستند كه به ايران و حقوق ملت ايران تجاوز كنند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه امسال روز قدس با ليالي قدر مصادف شده است، خاطرنشان كرد: همچنان كه شب‌هاي قدر فرصتي براي مبارزه با شيطان است و شب پاكي‌ها و پاكيزگي‌هاست، روز قدس هم بايد عرصه‌اي براي مبارزه با شيطان و همچنين روز پاكيزگي‌هاي جامعه بشري از صهيونيست‌ها باشد.

دكتر احمدي‌نژاد تقويت برادري را از جمله بركات شب‌هاي قدر دانست و تصريح كرد: روز قدس هم بايد روز توجه جهاني به روحيه برادري و همدلي باشد، ليالي قدر، شب آزادي از غل و زنجير نفس است. روز قدس هم روز آزادي جهاني از شياطين بيروني خواهد بود و اميدوارم خداوند در شب‌هاي قدر بهترين‌ها را براي ملت فلسطين و ملت ايران رقم زده باشد.

رييس‌جمهور در ادامه با قدرداني از حضور انقلابي ملت بزرگ ايران در راهپيمايي روز جهاني قدس، گفت: در روز جهاني قدس ملت‌هاي عالم با خروشي حماسي به صحنه مي‌آيند و همراه با خداپرستان، از عدالت، پاكي، عشق و محبت حمايت كرده و در كنار مردم فلسطين براي نجات بشريت و قدس مي‌ايستند.

دكتر احمدي‌نژاد در پايان تأكيد كرد: قدس آزاد خواهد شد، صهيونيست‌ها از بين خواهند رفت و عدالت جهاني برپا مي‌شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-269.html )