ربیعی گفت: اگر صاحب نظران و کارشناسان زیانهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی ترافیک را بررسی کنند، شاید میلیاردها ضرر و زیان ترافیک در روز برای مردم برشمرده شود که با عدم مدیریت و عدم همکاری یکایک ما بوجود می آید.
وی تاکید کرد: بنابراین ضروری است و می طلبد که مسئولان و دست اندرکاران حمل و نقل درون شهری برای کاهش این معضل جانکاه با برنامه ریزی و استفاده بهینه از تمامی امکانات از مهندسی ترافیک گرفته تا فرهنگ سازی، از اجرای قانون تا اجرای روگذرها و زیرگذرها استفاده کنند.
عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا شهرهایی با جمعیت بیشتر و سرانه اتومبیل بالاتر را می بینیم که با کمترین و سبک ترین ترافیک مواجه هستند، ولی متأسفانه شهرهای ما با ترافیک سنگین خود جدای از تأثیرات منفی بر اعصاب شهروندان، دیگر امور زندگی ما را نیز تحت شعاع خود قرار داده است.
وی افزود: لذا ما به عنوان نمایندگان و معتمدین شهر باید برای برون رفت از این معضل تدبیری کنیم و درصدی قابل توجهی از بودجه را به امور ترافیکی اختصاص دهیم.
وی عنوان کرد: یادآوری این نکته ضروری است، از آنجایی که عبور و مرور شهروندان بی وقفه از عرض خیابان ها بویژه در تقاطع ها با اعصاب رانندگان بازی می کند، مسئولان محترم راهور می توانند با استفاده از تکنولوژی جدید مانند شهرهای بزرگ برای رفع این مشکل تدبیر و برنامه ریزی کنند.
عضو شورای شهر گرگان، فرهنگ سازی در رانندگی، استفاده از ناوگان حمل و نقل درون شهری عمومی و به حداقل رساندن استفاده از ماشین های شخصی در داخل شهر را در کاهش ترافیک موثر دانست.