عنوان خبر:بيماري‌هاي قلبي و عروقي نخستين علت مرگ در گلستان
جمعه 20 اسفند 1389 - 11:19:17


رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گلستان بيماري‌هاي قلبي و عروقي را نخستين علت مرگ در استان اعلام كرد .



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس، شهريار سمناني در جلسه با مديران شبكه بهداشت و درمان استان اظهار داشت: براساس آمار ثبت مرگ استان در سال گذشته از 4 هزار و 769 مورد مرگ ثبت شده دو هزار و 280 مورد به علت بيماري‌هاي قلبي عروقي بوده است كه 5.47 درصد مرگ‌ها را شامل مي‌شود.
وي از تغذيه ناسالم، كم‌تحركي، چاقي و استعمال دخانيات به عنوان علل اصلي بيماري‌هاي قلبي عروقي بيان كرد و افزود: كاركنان ادارات و كارخانجات كه نيمي از ساعات خود را در محيط كار به سر مي‌برند در معرض اين عوامل هستند كه با اصلاح اين آنها مي‌توان تا 80 درصد از بروز اين بيماري‌ها و مرگ‌هاي ناشي از آن جلوگيري كرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گلستان ادامه داد: فدراسيون جهاني قلب با انتخاب شعار من در محيط كارم بايد قلب خود را سالم نگه دارم به نقش كاركنان در پذيرش مسئوليت براي حفظ و ارتقاي سلامتي خود توجه ويژه داشته و محيط كار را به عنوان بستري براي تغييرات رفتاري بلندمدت به منظور پيشگيري و كنترل عوامل خطر مورد تاكيد قرار داده است‌.
به گفته سمناني مركز مديريت بيماري‌ها و مشاور معاون بهداشتي وزارت بهداشت و درمان از فعاليت‌هاي صورت گرفته در روز جهاني قلب در استان گلستان تقدير كردند.
وي تصريح كرد: برنامه نهادينه كردن ورزش در ادارات كل سطح استان به منظور پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي در شوراي سلامت استان به تصويب رسيده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گلستان گفت: اين برنامه با هدف افزايش تحرك بدني كاركنان ادارات دولتي در سال جاري با برگزاري دوره‌‌هاي آموزشي تحرك‌بدني و پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي اجرايي شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2696.html )