عنوان خبر:توصيه آيت‌الله خزعلي در جمع دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد
پنجشنبه 17 دي 1388 - 20:45:23


آیت الله ابوالقاسم خزعلی، که در شب های هشتم، نهم و دهم محرم در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی به سخنراني پرداخت، نكاتي خواندني درخصوص نقل‌قول از مرحوم آيت‌الله سيد روح‌الله خاتمي (پدر سيد محمد خاتمي)، پاسخ به اظهارات هاشمي رفسنجاني و اشاره به عاقبت مرحوم منتظري بيان كرد.



اين عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: من تعجب مي كنم در مشهد مقدس ما، سه هفته قبل، يك نفر كه در دوراني رئيس جمهور بوده، آمده اينجا گفته موضوع رهبري برخاسته‌ي از مردم است. پس روايت ولي‌عصر(عج) را چه‌كار مي كني؟‌ تو كه لقب آيت‌الله را همين‌طوري گرفتي، روايت ولي‌عصر(عج) را چه‌كار مي كني؟ من او را حجت قراردادم، مال مردم است يا مال ولي‌عصر(عج) است؟ و اگر مردم او را نخواستند بايد كنار برود. به به چه صغرايي و چه كبرايي! اولاً رهبري زميني نيست، آسماني است، دوم [مردم] ايشان را نمي خواهند؟

وي ادامه داد: هرجا سخن باشد، زن و مرد مي ريزند؛ روز جمعه ديديد راهپيمايي چه كردند مردم؛ راهپيمايي به اين قدرت و قوت نداشتيم، اين چه حرفي است، مي زنيد؟ بلافاصله وزير اطلاعات آمد گفت ايشان منحرف شده است، ايشان با منحرفين همدستند. آبرو رفت. چرا اينطور باشد؟ 21 آذر روزنامه ايران را مطالعه كنيد، بلافاصله وزير اطلاعات آمد در مدرسه فيضيه و گفت كه ايشان همراه است با منحرفين و ايشان با ما نيست. شعار تندي هم دادند كه خودتان ملاحظه كنيد، من مايل نيستم وارد شوم ولي بايد پرده را برداريم.

خزعلي افزود: پسر و دختر شما چه كردند؟ در خاندانشان بالا نشسته بود من رفتم پيش ايشان، گفتم جناب آقاي هاشمي من به شما مي‌گويم طبق قانون عمل كنيد. علي عليه‌السلام زير قانون است، شما بالاي قانونيد؟ هم خودتان و هم فرزندانتان. هرچه قانون مي گويد عمل كنيد. قانون درباره ثروت هرچه مي گويد، عمل كنيد. شما فوق قانون نيستيد. علي[عليه‌السلام] با يك نفر يهودي پيش قاضي مي‌آيد آن قاضي قدري به علي[عليه‌السلام] احترام مي كند، ديدند پرخاش مي كنند چرا به من احترام بيشتر گذاشتي ما مدعي و مدعي عليه هستيم چرا بيشتر گذاشتي؟ اينطوري است. +فيلم

وي همچنین در رابطه با مرحوم منتظری گفت: آقای منتظری اولش خیلی خوب بود، اما آخر کار را خراب کرد. یک فقیه ایشان را تشییع نکرد. اما محض اینکه حسابی باز نشود، گفتند در حرم دفن کنید و تشییع هم کردند، این هم مطلب داشت می خواستند امام زاده درست کنند ایشان را در خانه دفن کنند، ایشان بشود امام زاده و این را بیدار بودند مبادا این کار بشود، پرونده اش موجود است یک نفر رفت به قم گفتم به او بگویید نمازت را باید چهار رکعتی بخوانید، مسلمانی سفر معصیت، نمازش قصر نیست، سفر شما معصیت است، برای تجلیل منتظری نرفتید برای سبزپوشان رفتید... اگر دو رکعتی خواندید، باید قضا کنید. شرط است در سفر، سفر معصیت نباشد. +فيلم

عضو مجلس خبرگان در بیان خاطره ای از پدر سید محمد خاتمی گفت که "در زمانی که سید محمد خاتمی به سمت وزارت ارشاد منصوب شد برای عرض تبریک به خدمت حضرت آیت‌الله خاتمی (پدر محمد خاتمی) رفتیم که با ناراحتی ایشان مواجه شدیم و ایشان گفت که "خطرناک است، پسر من غربزده است. +فيلم

خاتمی در دولت اول هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیر فرهنگ مشغول به کار شد اما پس از آنکه توفیق چندانی در مواجهه با "تهاجم فرهنگی غرب" و اجرای تاکیدات رهبر معظم انقلاب نداشت، از وزارت ارشاد استعفا کرد.

آیت الله خزعلی در ادامه سخنانش اضافه کرد: متاسفانه در دوره ای افرادی غرب زده، رئیس جمهور شدند که باعث شدند کشور پسرفت کند. در جلسه ای 3 نفره که من و آیت الله جنتی در خدمت یکی از بزرگان بودیم. آیت الله جنتی گفت ما در شورای نگهبان به خاتمی رای دادیم و پشیمان هستیم.

در سال های گذشته هم برخی فعالان سیاسی از رویکرد دولت اصلاحات و آقای خاتمی انتقاد کردند و حمایت دولت های غربی از رفتار آنان را، به عنوان یکی از نقاط ضعف دولت های هفتم و هشتم دانستند. آنان همچنین گفتند که رئیس بنیاد بارن در مسیر دلخواه غرب حرکت کرده است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم هم، افرادی چون کیان تاجبخش، دیدارهای آقای خاتمی با جرج سوروس، پدر انقلاب های مخملی، که در سال های گذشته صورت گرفته بود را، فاش کردند.

گرچه رئیس بنیاد باران در ابتدا، این موضوع را تایید نکرد اما چندی بعد خود سوروس به دیدارهایش با آقای خاتمی اذعان کرد که این موضوع باعث ایجاد دردسرهایی برای رئیس دولت اصلاحات شد.

منبع : رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-27.html )