عنوان خبر:فرانسه آماده حمله نظامی علیه قذافی
جمعه 20 اسفند 1389 - 11:20:22


نشریه نوول ابسرواتور به نقل از منابع نزدیک به کاخ ریاست جمهوری فرانسه گزارش داد که پاریس این آمادگی را دارد که به تنهایی نیروهای وابسته به معمر قذافی را مورد حمله قرار دهد.



به گزارش شبکه ایران، پایگاه اطلاع رسانی نشریه فرانسوی " نوول ابسرواتور " امروز جمعه به نقل از منابع دیپلماتیک نزدیک به کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که این کشور آمادگی لازم را برای حمله به نیروهای وابسته به معمر قذافی دارد.

بنابر این گزارش، رهبران اپوزیسیون لیبی قرار است امروز در کاخ الیزه با نیکلا سارکوزی دیدار و در خصوص رویکرد آتی فرانسه در قبال خیزش مردمی لیبی گفتگو کنند.

نوول ابسرواتور در گزارش خود به این نکته اشاره کرد که سارکوزی دو موضوع مهم را در دستور کار دیدار با رهبران اپوزیسیون لیبی پیش بینی کرده است اول اینکه چگونه باید مانع نقل و انتقال نیروهای وابسته به قذافی شوند دیگر اینکه سه فرودگاه مهم حومه بنغازی، شهر سیرت و فرودگاهی که نزدیک مرز با کشور چاد است به طور کلی فعالیت خود را از دست بدهد.

نوول ابسرواتور افزود: نیروزهای مزدور آفریقایی که به کشتار مردم لیبی ادامه می‌دهند، از طریق فرودگاه منطقه مرزی لیبی و چاد وارد این کشور می‌شوند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2703.html )