عنوان خبر:كارنامه فعاليت دوره سوم شوراي گرگان از دوره‌هاي قبل پربارتر است
شنبه 21 اسفند 1389 - 22:41:19


رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان گفت:
كارنامه فعاليت دوره سوم شوراي اسلامي شهرستان گرگان از دوره‌هاي قبل پربارتر است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس، احمد شاكري امروز درآخرين جلسه شوراي اسلامي اين شهرستان درسال جاري اظهار داشت: در مدت باقي مانده تا پايان دوره سوم شوراهاي اسلامي بايد تلاش خود را براي ايجاد همكاري و تعامل بيشتربين مردم ومديران ادارات و دستگاه هاي مختلف بكار بگيريم.
وي افزود: اين شورا بنا به وظيفه و مسئوليت مهم خود در راستاي رفع مشكلات مردم شهرستان گرگان اقدامات خوبي انجام داده است.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان با اشاره به جلسات متعدد اين شورا با اعضاي ستاد حمل و نقل و سوخت به منظور تامين سوخت ادوات كشاورزي و تهيه شناسنامه آب‌بندان‌هاي موجود و متقاضي، تصريح كرد: در سال جاري جلسات مشتركي با اعضاي شوراهاي اسلامي بخش و روستاهاي اين شهرستان تشكيل شده و تصميماتي در راستاي رفع مشكلات مناطق فوق اتخاذ شده است.
شاكري با تقدير از همراهي و همدلي همه اعضاي شوراي اين شهرستان از ابتداي دوره سوم تاكنون، شورا را يك نهاد مردم نهاد اعلام كرد و گفت: تصميم‌گيري‌هاي اعضاي شوراها بايد به دور از هرگونه تعصبات سياسي و قومي فقط در راستاي منافع مردم اتخاذ شود.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان با اشاره به عدم معرفي جايگاه اين نهاد در بين برخي از ادارات تصريح كرد: متاسفانه تفاوت جايگاه شوراي شهرستان و شوراي شهر در برخي از ادارات به خوبي تبيين نشده و اين نيازمند فرهنگ‌سازي بيشتري است.
شاكري در پايان از همه اعضا خواست تا همچون گذشته با همكاري و تعامل سازنده در سال جديد هم اين رويه ادامه پيدا كند.
در ادامه اين جلسه نماينده استان گلستان در شوراي عالي استان‌هاي كشورنيز با ارائه گزارش آخرين مصوبات اين شورا در تهران گفت: استفاده از مشاوران كارآمد و متخصص در شورا توسط شوراي اسلامي استان گلستان به شوراي عالي كشور پيشنهاد شده است.
زهرا نورا تصريح كرد: جلسات شوراهاي فرادستي بايد از دفتر كار شورا خارج شود و به تناسب مشكلات و نيازهاي مردم در ادارات و يا شوراهاي بخش و روستا تشكيل شود.
وي بازديدهاي ميداني از سطح روستاها و بخش‌هاي تابعه را مهم برشمرد و افزود: اين‌گونه بازديدها مي‌تواند در شناسائي مشكلات و كمبودهاي منطقه موثر باشد.
در ادامه نايب رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان برفعال شدن كميسيون‌هاي مختلف اين شورا تاكيد كرد و گفت: برخي از طرح‌ها و مصوبات بايد در كميته‌هاي تخصصي بررسي شود.
حسين مقصودلو‌نژاد پيشنهاد كرد تا در سال جديد جلسات اين شورا با حضور برخي از مسئولان ادارات و نهادها برگزار شود.
عضو ديگر شوراي اسلامي شهرستان گرگان با اشاره به به جايگاه والاي شورا در قانون اساسي گفت: شورا بايد علاوه بر بررسي مشكلات و تصويب مصوبات بر وظيفه نظارتي خود نيزعمل نمايد.
عباسعلي رستاقي افزود: شوراهاي فرادستي بايد برعملكرد شوراها نظارت كافي داشته باشند.
در ادامه اين جلسه عضو ديگر شوراي اسلامي شهرستان گرگان هم بر تعامل هرچه بيشتر اعضاي شوراهاي اسلامي با مديران دستگاه‌ها و ادارات مختلف تاكيد كرد.
حسن مدرس‌زاده اظهار داشت: نظرسنجي و ميزان رضايت‌مندي مردم از عملكرد شورا معيار خوبي براي ادامه فعاليت‌ها و يا تغيير شيوه و روش عملكرد در سال آينده خواهد بود.
در پايان اين جلسه رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان از تلاش‌هاي دبير و روابط عمومي اين شورا تقدير و تشكر كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2715.html )