عنوان خبر:سد كبودوال و شبكه آبياري زرينگل 10هزار هكتار اراضي گلستان را سيراب مي كند
شنبه 21 اسفند 1389 - 22:42:36


مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان گفت:
با اتمام عمليات احداث سد كبودوال و شبكه آبياري و زهكشي زرينگل در شهرستان علي آبادكتول بيش از 10هزار هكتار از اراضي استان سيراب مي شود.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا 'ايرج حيدريان' روز شنبه درحاشيه بازديد غلامي معاون برنامه ريزي استانداري گلستان از اين سد بااشاره به مراحل اجرايي سد مخزني و شبكه انتقال آب كبودوال افزود: عمليات اجرايي اين پروژه از سال 1382 آغاز شده و با توجه به سرعت عمليات اجرايي، پيشرفت فيزيكي طرح از 8/24 درصد در سال 84 به 86 درصد در سال 89 رسيده است.
وي درخصوص اعتبارات اين پروژه گفت: با توجه به سفرهاي اول و دوم رييس جمهوري و هيأت دولت به استان گلستان، اعتبارات خوبي به طرح سد كبودوال تخصيص داده شد به نحوي كه اعتبارات تخصيصي تا پايان سال 84 حدود 65 ميليارد ريال بوده كه پس از سفرهاي اول و دوم تاكنون به مبلغ 345 ميليارد ريال افزايش يافته است.
حيدريان افزود: با توجه به افزايش تخصيص اعتبارات، بخش اعظم مشكلات پيش روي طرح رفع و باعث پيشرفت فيزيكي قابل توجهي در طرح شده است.
مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان يادآور شد: جمع‌آوري و تنظيم سالانه 50 ميليون متر مكعب جريان‌هاي آبي رودخانه‌هاي زرينگل و كبودوال براي توسعه و بهبود كشاورزي از جمله اهداف اجراي اين طرح است.
حيدريان گفت: اجراي پروژه گردشگري سد كبودوال با توجه به اهميت اقتصادي اين سد براي بخش كشاورزي، موجب رونق و اشتغالزايي در منطقه مي‌شود.
در جريان اين بازديد جلسه كارگروه آمايش با حضور معاون برنامه ريزي استانداري گلستان، مدير عامل شركت آب منطقه اي و مديران ارشد استاني در محل كارگاه اين سد برگزار شد.
شهرستان علي آبادكتول در فاصله 40 كيلومتري شرق گرگان واقع است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2716.html )